• ludan8

Ni som gick upp massor under graviditeten?!?!

Födde mitt första barn för 2 månader sen. Gick upp nästan 30 kg under graviditeten :( håller sakta men säkert på att gå ner, har dock 15 kg kvar. Hur har ni sett ut efteråt? Även om man går ner alla sina kg, vad händer med huden? blir den lös och slapp?
    Promenerar minst 1 timme om dagen och planerar att börja styrketräna snart, tar det lite lugnt nu i början då mitt kejsarsnitt fortf känns lite obehagligt...

• Svar på tråden Ni som gick upp massor under graviditeten?!?!
  • Fru Kwasthilda

15 kg på två månader??! Imponerande. Jag gick "bara" upp 23 (ingen vätska) och hade gått ner allt efter 6-7 mån.

• Fru Kwasthilda

Inte speciellt slapp hud, mer än innan men så är jag inte superung längre (38).

• Astarte

Jag gick upp 25 och det tog va 10 månader innan allt var borta. Jag tycker att jag ser ut som jag gjorde innan, inga större förändringar. Det sägs att det blir mer slapp hud om man går ner för fort, så det ska man väl undvika.

• ludan8
    Fru Kwasthilda skrev 2011-07-11 21:27:04 följande:
    15 kg på två månader??! Imponerande. Jag gick "bara" upp 23 (ingen vätska) och hade gått ner allt efter 6-7 mån.
    Tack  :)
    jag har promenerat som en galning men jag gick säkerligen upp 10 kg vätska som försvann de första 2 veckorna.. jag försöker äta allsidigt och nyttigt..
  • ludan8

Hmmm det kan säkert stämma att huden blir slappare ju fortare man går ner, att huden inte hinner med.. vill bara upplysa om att jag inte bantar utan försöker leva nyttigt i allmänhet och motionera så ingen missuppfattar..

• anyXX

Jag gick upp ca 25 kg när jag var gravid med mitt första barn. Vid inskrivningen med vårt andra barn (knappt 1,5 år efter att första föddes) vägde jag 2 kg mindre än vid inskrivnigen med första... tränade inte direkt mycket och var rätt smal innan första barnet också. däremot är magen inte lika platt som innan....

Iris 080308 & Nils 100319
  • Yiskah

Jag födde barn för tre veckor sedan. Hade gått upp 22 kg, har hittills gått ned 15 av dessa and still going strong!

• Makka Pakka

Barn nr. 1: gick upp "bara" 14 kg, efter 4 månader hade jag gått ner 17 kg! Åt som en häst!!

Barn nr. 2: gick upp ca. 20 kg, mkt vätska. u efter 3 mån har mer än hälften kvar. Äter hälsosamt! 

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • hannis

Jag gick upp 24 kg. Gick ner allt på ett år och ser exakt ut som innan. Ingen slapp hud, inga bristningar, inga hängbröst.

• iden

Jag gick upp 30 kg.... Födde för 6 månader sedan, och har väll 5-6 kg kvar. Kroppen känns lixom omtöcknad?!? Massa nya former, dallrig, och inte en jäkla muskel kvar:( buuhhhu och hääängiga bröst:( men de är bara bita i de SURA äpplet och börja träna:)

• KingstonNova

Gick upp hela 29 kilo, på måndag blir lilleman 4 veckor och igår hade jag gått ner 19 kilo, väger prick 10 kg mer än vad jag gjorde innan jag blev gravid. men jag hade en jävla massa vatten i kroppen oxå, prick en vecka efter förlossningen (fösta gången jag vägde mig) hade jag gått ner 13 kg. än så länge är magen fortfarande pluffsig å dallrig, men tycker de blir bättre å bättre för var dag som går

• Um muhammed

Hur många av er som gått ner ammar eller ammade..jag har 4 barn och gick upp 20 kilo med varje..dom 2 första ammade jag och inom loppet av 6 månader var jag nere på min normalvikt medans jag bara gått ner 10 kilo var med dom 2 sista som inte ammades.

• Makka Pakka
    Um muhammed skrev 2011-09-02 13:07:28 följande:
    Hur många av er som gått ner ammar eller ammade..jag har 4 barn och gick upp 20 kilo med varje..dom 2 första ammade jag och inom loppet av 6 månader var jag nere på min normalvikt medans jag bara gått ner 10 kilo var med dom 2 sista som inte ammades.

Helammat båda - åt mer "onyttigt" med första men ändå gick ner mkt!
    ♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ Pojke 110531 ♥♥♥
  • iden

Helammat båda! Äter bra mat och så, MEN massa onyttigheter

• hannis
    Um muhammed skrev 2011-09-02 13:07:28 följande:
    Helammade min son.
  • alexander2011

Gick "bara" upp 15 kg. har gått ner 11 kg sedan han föddes för 2 veckor sedan på måndag. kan inte påstå att jag var jätte svullen så jag har verkligen  haft tur. har jätte svårt att gå ner annars men har en degig hängmage som måste väck o det blir nog inte det lättaste. detta var vårat första barn

• JeanetteWallin

Jag gick upp 27 kilo & tappade 9 kilo efter förlossningen. Jag var tillbaka på min vanliga vikt 2 månader efter förlossningen. Helammade i tre veckor & delammat sedan dess :) Magen har pyttelite löshud, men absolut inget jag skulle klaga på! Den är mycket finare än jag förväntat mig (trots endel bristningar).

Svar på tråden Ni som gick upp massor under graviditeten?!?!