• Tazzme

Hjälp mig att välja färg!

Ska just nu beställa ett Belly Bandit "bälte" åt mig, men vet inte vilken färg jag ska ta! (Det är alltså frågan om nåt som i princip är en stödkorsett, för de som inte vet vad Belly Bandit är)

Den beiga är ju kanske den mest praktiska, eftersom jag kan tänka mig att den "smälter in" bäst med min egen hudfärg vilket gör att jag ju borde kunna bära vilken som helst färg på kläderna ovanpå, även om dom kanske är lite genomskinliga. Men jag gillar inte beiga underkläder, de ser lite ofräscha ut...
    Vitt borde jag ju också kunna bära under de flesta kläder, i alla fall så lyser det ju inte igenom som en svart kan göra om man har en vit tröja.
    Men jag tycker den svarta ser snyggast ut, och svart blir ju heller inte missfärgat eller solkigt i tvätten.

Så, vilken färg tycker du att jag ska ta?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hjälp mig att välja färg!
  • festia

Röstade på vit. Som du själv skrev, beige underkläder ser lite solkigt ut. Och vitt brukar inte lysa igenom direkt, om du inte har en väldigt tunn svart tröja då.

• Tazzme

Jo, det lutar väl mest mot vitt. Även om jag tycker svart är snyggast, men då dom är rätt dyra vill man ju inte köpa flera så det gäller ju att tänka på vad som är mest praktiskt också.

Ni får gärna skriva motiveringar också, som tragikomedi, så puffas ju tråden på samma gång Flört

• tahira

Jag skulle valt beige, det går att ha under precis vad som helst. Vitt kan lysa igenom mörka färger rätt rejält. 

Förstår lite hur du tänker med beige underkläder, men jag skulle själv inte klassa BB som "underkläder" riktigt. 

• Tazzme
    tahira skrev 2011-07-11 21:51:19 följande:
    Jag skulle valt beige, det går att ha under precis vad som helst. Vitt kan lysa igenom mörka färger rätt rejält. 

Förstår lite hur du tänker med beige underkläder, men jag skulle själv inte klassa BB som "underkläder" riktigt. 
    Nä, det är ju sant att BB inte riktigt är underkläder. Men det är ju samma "problem" med den som med underkläder, dvs. du har den närmast huden och den kan lysa igenom kläderna Glad

Hmm... hade först tänkt ta en svart, men kom på att det kanske var lite dumt just p.g.a. att den kan lysa igenom rejält då man har vita kläder. Tänkte då ta en vit, men kom på att beige kanske är bäst. Men tycker beiget kan se rätt ofräscht ut.
    Men kanske jag helt ska glömma det tänket och bara ta det som är mest praktiskt, vilkte ju högst antagligen är den beiga.

Dagens i-landsproblem förvisso Skrattande men jag tycker de är rätt dyra och detta köp kommer att märkas rätt bra i min plånbok så därför vill jag inte välja en färg som jag sen kommer att vara missnöjd med.
  • tahira
    Tazzme skrev 2011-07-11 21:57:35 följande:
    Nä, det är ju sant att BB inte riktigt är underkläder. Men det är ju samma "problem" med den som med underkläder, dvs. du har den närmast huden och den kan lysa igenom kläderna Glad

Hmm... hade först tänkt ta en svart, men kom på att det kanske var lite dumt just p.g.a. att den kan lysa igenom rejält då man har vita kläder. Tänkte då ta en vit, men kom på att beige kanske är bäst. Men tycker beiget kan se rätt ofräscht ut.
    Men kanske jag helt ska glömma det tänket och bara ta det som är mest praktiskt, vilkte ju högst antagligen är den beiga.

Dagens i-landsproblem förvisso Skrattande men jag tycker de är rätt dyra och detta köp kommer att märkas rätt bra i min plånbok så därför vill jag inte välja en färg som jag sen kommer att vara missnöjd med.
    Jag tycker att du skall ta beige. Du kommer ju ändå inte ha på dig den "bara", och därför är det ingen (utom möjligtvis din partner) som kommer att se den. Ingen kommmer att tänka på att du har något under om det är en beige heller.

Om det däremot är något vitt eller svart som lyser igenom kommer folk kanske att undra vad det är för något, framförallt om det är under ett plagg man i vanliga fall inte har någonting under.

Så tänker jag, men du skall ju ta det som känns bäst, just eftersom det inte är något jättebilligt direkt  
  • CeeJay

Beige/hudfärgat är det som syns minst genom kläderna, ett självklart val för mig i alla fall

• Tazzme

Jo, ni har nog rätt i att beige är det som syns minst genom kläderna. Och det tahira skrev om att det annars kan lysa igenom svart el. vitt på ställen där folk inte förväntar sig att man ska ha nåt var ju vettigt.
    Inte för att jag bryr mig sååå himla mycket ifall folk skulle undra vad jag har på magen Glad, men, men, det är ju som sagt var ett rätt dyrt inköp så då ska man väl tänka igenom det ordentligt.

Lutar nog mot att jag tar en beige nu i alla fall!

• Boothwalker

Svart.

Vitt syns igenom bättre än svart under ljusa kläder och mörka kläder är inte lika genomskinliga... =)

♪♫♪ Ajv siin vat aj chous änd ajv siin vat aj niid, änd dät is enaff, tu vant mår vud bi griid. ♪♫
  • Rutger01

En turkos färg kan lysa igenom men den färgen får även en rultig figur till att se sexig ut.
    Välj en skarp färg. 

• Caranlachiel

Jag föder barn i november och har tänkt köpa en belly bandit tills dess. Eftersom man ska använda den i 6-8 veckor efter förlossningen så kommer det ju vara vinter hela tiden jag använder den = tjocka tröjor där den ändå inte kommer synas. Alltså kommer jag välja den färg jag tycker är snyggast. Om du ska använda din nu under sommaren skulle jag valt beige, för att vara säker på att den syns så lite som möjligt. Som sagt, 6-8 veckor kanske man kan stå ut med beiga underkläder...

BF 16 november
  • Tazzme

Det blev en beige, även om jag blev väldigt osäker där till sist p.g.a. Rutger01's tips... Men tyvärr har dom ju inte Belly Bandits i turkost Flört

Tack för hjälpen allihop!

• Wailea

Hade själv en svart då jag oftast använder svarta underkläder! En vit ser ju lättare solkig ut om den blir lite smutsig så jag hade tagit hudfärgad i andra hand!

• Lavish

Svart, eftersom svart oftast ser fräschast ut även om det blivit lite slitet eller smutsigt.

Svar på tråden Hjälp mig att välja färg!