Vad ska jag göra??
Hej, kanske du kan hjälpa jag lever sedan många år med en man med psykiska problem vi är gifta och har två barn hans psykiska sjukdom är iform av panikångest och genom ett test han genom gått har han även en personlighets störning av nån form kommer inte ihåg. Våra två barn 6 och 4 år gamla är väldigt högljuda och trotsiga och vid några tillfällen har han fått världens utbrott på barna om de hållt på. Det värsta är att han är väldigt egoistisk och bara han får lungt och skönt så är allt bra men tyvärr tänken inte han på att jag är den som får allt när det kommer till våra barn hämta och lämna barna på dagis, laga mat , städa, tvätta, stryka tvätt, jag har inget tålamod med barna och kan skrika åt dem och det brukar han på peka för mig med jämna mellanrum men att han sedan inte hjälper mig med barn nått verkar han inte inte tänka på alls, vad ska jag göra för att få honom att förstå att han gör inte mycket jämnfört med vad jag har att göra genom att sköta hem och barn samt jobba när poolen i min kommun ringer då bara suckar han och stönar för att han måste ta barna när jag jobbar. Jag får liksom inte ens vara sjuk utan att jag blir tvungen att gå upp. Vi går på parsamtal med jämna mellanrum och eftersom jag har svårt att säga vad jag tycker till honom passar jag på att göra att göra det där. Vad kan du ge mig för tips kanske vad kan jag ta upp på parsamtalen för att få honom förstå.
Tack på förhand