• Millan9901

Sång till dop för prematur bebis

Jag letar efter en lämplig låt att sjunga på vår dotters dop. Engelsk eller svensk spelar ingen roll..
    Vår plutt kom i vecka 27+0 och det har varit en lång väg hittills. Är inte hemma ännu, men kan äntligen börja kunna se fram emot att få hem vår lilla tjej..

Tacksam för Er hjälp!

• Svar på tråden Sång till dop för prematur bebis
  • solskina
    606 Det gungar så fint när han bär dig mitt barn

Det är en psalm googla på den så får du texten. Tänkte på den när du skrev att början varit lite gupplig.

Vi hade den på vårat dop och vi döpte ute på en brygga men gitar och blockflöjt.   
  • Fija m 2 pojkar

Det gungar så fint är en fin psalm, men vissa reagerar starkt på andra versen ("du är aldrig ensam och oönskad mer"). Den är skriven till ett adopterat barnbarn, vilket förklarar en del, men författaren har skrivit en alternativ strof ("och aldrig han lämnar dig vad som än sker")

Själv tycker jag mycket om psalmen Med vår glädje över livets under, Sv psalmboken nr 383.

Lycka till! Vad skönt att det går bättre!

/ Skånepräst

• Vintergatan

Psalmen "tryggare kan ingen vara " är fin tycker jag. Sen är typ "Idas sommarvisa" fin om man ska döpa nu på sommaren. 

• Elin 964
    http://www.youtube.com/results?search_query=mitt+hj%C3%A4rta+%C3%A4r+ditt&aq=0&oq=mitt+hj%C3%A4rta+

Min lilla Clara döptes igår och då sjöng en vän denna, så vackert var det.

I folkviseton

Kärleken kommer och kärleken går
    ingen kan tyda dess lagar.
    Men dig vill jag följa i vinter och vår
    och alla min levnads dagar.

Mitt hjärta är ditt
    ditt hjärta är mitt
    och aldrig jag lämnar det åter.
    Min lycka är din,
    din lycka är min
    och gråten är min när du gråter.

Kärleken är så förunderligt stark,
    kuvas intet i världen.
    Rosor slår ut ur de hårdaste mark
    som sol över mörka gärden.

Mitt hjärta är ditt
    ditt hjärta är mitt
    och aldrig jag lämnar det åter.
    Min lycka är din,
    din lycka är min
    och gråten är min när du gråter.

Text Nils Ferlin

• Trassellock

himlen måste sakna en ängel av Linn Maria....

• MolleMalin

Jag har samma dilemma! Vill ha en som mer handlar om prematur/sjukt barn men det verkar inte finnas.

Jag låg två mån innan Sander föddes (vattenavgång v 21+1, född v 30+5 svårt sjuk pga lungorna som inte kan utvecklas när det inte finns vatten). Tre barn hemma. Lyssnade mkt på Utan Dina Andetag o skrek som en tok. Därför ska vi ha den. En vän har skrivit om Visst finns mirakel m sussi Tapper så den passar så den ska vi också ha, o Vårat Mirakel m Jesper Sjölander.

Finns en som heter Min lille Kejsare m *Plura som är fin. Tänk bort Pluras stämma o ett lite lugnare tempo

• MolleMalin

Sen finns ju "de vanliga" Prins Noel (min favorit), Älskade barn, Välkommen t jorden mm.

Svar på tråden Sång till dop för prematur bebis