• Hcederberg

Ont i Bröstvårtan...

När min son var nyfödd gjorde det ofta ont i bröstvårtan och jag hade såriga bröstvårtor och jag smörjde med Philips Bröstvårtskräm (KANON!) men nu efter tre månader var det längesen jag hade dessa besvär. Men nu har plöttsligt min ena bröstvårta börjat göra ont vid amning och pumpning men jag kan inte upptäcka några sår eller liknande... Känner någon igen detta?

• Svar på tråden Ont i Bröstvårtan...
  • Nejlika

Det kan bero på att du fått svamp på bröstvårtan. Barnen har ofta en svampväxt i munhålan som kan sprida sig till brösten. Då kommer det ofta som du beskriver efter någon/några månader. brukar vara lite rodnat runt om... kolla med BVC eller vårdcentral. skulle det vara det får du en kräm att smörja brösten med och bebisen får en medicin att ha i munnen.

• Hcederberg

Jaha ja man tror nästan att man bara är lite gnällig eller att det är något som snart går över.

Tack ¨så mycket för hjälpen! Jag har använt Avent bröstvårtssalva men eftersom det inte finns några sår på bröstvårtan så hjälper det ingenting. Den är bra i övrigt men hjälper inte mot detta ;) Den är även kanon mot torra läppar!

Tack!

Svar på tråden Ont i Bröstvårtan...