• Calle 726

Råd om förskolor i Fruängen/Älvsjö 2012

Vi flyttar till Långbro Park jan 2012 och vill gärna ha hjälp och råd kring förskolor i området, ris och ros!
    Rent avståndsmässigt passar Ellen Fries, Hanna Ryd, Elsa Brändström, Ellen Keys, någon som känner till dessa?

Vi är ev även intresserade av dagmammor och mottar gärna tips.

Tack på förhand 

• Svar på tråden Råd om förskolor i Fruängen/Älvsjö 2012
  • sophiie

Olympen i Långbro Park.

Men tänk på att de har en sund matinriktning, på gott och ont.

• Lillylou

Vet inte rikigt var Långbro park ligger, men Vindleken är en riktigt bra Ur & Skor förskola som ligger i Älvsjö :)

• emilias

Hej!
    Vi går på Ellen Fries och är i stort nöjda. Dock är förskolan STOR och mina barn går på den "lilla gården" där det endast är två avdelningar. På den stora gården är det sex avdelningar och är inget som (enligt mig) passar små barn. Dock spännande och kul för de äldre barnen med stor gård. Förskolan ligger precis vid Vippan vilket är en toppenpark som de går till och badar m.m när det är varmt. På förskolan finns även ett våtrum dit avdelningarna går och har vattenlek.

Hmm..ja vad mer? Min äldsta älskar maten och klagar ofta på att jag "inte lagar sån god mat som Ingrid (kocken)". De får väldigt ofta hembakt bröd till mellis..

Dock kan jag bara prata om de avdelningar mina barn går på. På "andra sidan" vet jag att många föräldrar varit missnöjda och att det varit stor rullijans på personal på vissa avdelningar.

Lycka till, det är en djungel att välja förskola och hitta den som passar en själv och ens barn bäst!

• Floff

Hej!
    Jag kan varmt rekommendera Elsa Brändström. Vår son går där och vi är kanonnöjda!

Dock började han på Ellen Fries allra först och det var en mardröm. Riktigt uselt. Iofs har vi ju bara erfarenhet av just den avdelningen där (1 av 8!) men det gjorde att vi tappade förtroendet helt och fick byta.

• basket

Hej!
    Jag kan rekommendera monterssoriförskolan Regnbågen som ligger på krattvägen, nära svartlösavägen. En otroligt bra förskolan, trygg, lugn, bra personal, små barngrupper med hög personaltäthet.

Jag har mina två barn där och är supernöjd!

• Kiddan

Hej!

Vi flyttar till Långbro Park i februari 2012 (så då blir vi grannar) och eftersom vi inte bor så långt ifrån bestämde vi att vår dotter skulle börja på förskola i närheten redan nu i augusti. Hon fick plats på Olympen och vi är nöjda. Inte jättestora barngrupper, bra seriös personal som hittar på roliga saker med ungarna. Jag är egentligen rätt dagisfientlig men har fått tänka om. Dagis is the shit!

• Floff

Hmm.. Hörde precis en på t-banan prata i tfn om att de på någon förskola i Fruängen har tappat bort ett barn på en utflykt och att de är anmälda till Skolverket.. Är det någon som vet vilken förskola det gäller?

• emilias

Ja det är den nya.. Katta Dahlström eller vad det heter. Galet, lillen hade hunnit rätt långt vad jag fick höra.

Svar på tråden Råd om förskolor i Fruängen/Älvsjö 2012