• Linnea85

Kritor och färgpennor

Hej föräldrar.

Jag kom just på att jag har lite snålt med kritor och färgpennor hemma, när man får småbarn på besök. :)

Jag har faktiskt noll koll på vart man bäst införskaffar sådana och samtidigt kommer hyfsat billigt undan.
    BR-Leksaker lär ju ta ett maffigt överpris för sina barnkritor.
    Men jag behöver inga pastellkritor eller liknande kostnärsmaterial.

Bara lite vanliga, hederliga kritor.
    Med vanliga kritor menar jag sådana här:
    www.escom-malta.com/images/art924.jpg

Jag vill INTE ha vaxkritor, för det tycker jag kladdar så tråkigt.

Tips? Jättetack! Solig

• Svar på tråden Kritor och färgpennor
  • HäckHäxan

Färgpennor kör jag på här hemma. De kladdar inte som tush, går inte sönder som vaxkritor och passar barn i blandade åldrar ganska bra. Bara att vässa vid behov. Sen hade jag alltid lite olika målaböcker samt helt vita papper hemma då. Allt kan köpas i en helt vanlig ICA affär för ingen större kostnad alls

Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • Linnea85

Tack så jättemycket. :)

Jo, färgpennor är också bra. Men plastkritor går också att vässa. Man skulle kunna ha en trubbig ända och en vässad. :)

Ridmi, jättetack för hjälpen. Men jag bor inte i Stockholm och ville ju helst inte besöka någon konstnärs- och färghandel.

Så vart kan man köpa plastkritor i Göteborgsområdet, så billigt som bara möjligt? :)
    Inte Panduro/dylikt, inte BR.
    Typ... Rusta, COOP, nåt?
    Rusta har inte på hemsidan iaf.

• Moniqe1979

om du inte vill ha vaxkritor så är du nog hänvisad till special  butik för olje och vaxkritor är ialalfall det enda jag sett på typ coop etc...

• Dr Mupp

Men erfarenhet säger tyvärr att lågprisalternativen oftast är dåliga. Svåra aiit rita med, täcker dåligt, går sönder osv.

Plastkritor gillar jag inte alls, de kräver en viss teknik för att fungera bra, vilket gör att mindre barn oftast isöället bryter av dem.

Personliegn tycker jag pennor är bäst, de går inte av, går att vässa, köper man bra kvalite så ger de bra täckning och färg. Mina barn älskar Derwnt Watercolour akvarellpennor, kostar visserligen massor men de är superbra.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Dr Mupp
    Linnea85 skrev 2011-07-13 02:02:50 följande:

Hittade!

www.wettergrens.se/ecommerce/control/viewProd...

Men... 12 mm? Vad menar dem med det?! :S

Det är tjockleken på kritan, en ganska tjock krita med andra ord. Passar mindre barn bättre eftesom den inte går av lika lätt.
    Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
Svar på tråden Kritor och färgpennor