• flingansnö

blondering som blev orange!!! Hjälp!!

Hej! 

Jag blonderade håret för en månad sedan ungefär. Skulle fixa utvxten igår och nu är håret orange!!! Vad ska jag göra? Förra gången blev det lite åt det oranga hållet men då kunde jag lägga i en blontningschampo från wella och då blev det bra, men nu är det värre.... vågar jag lägga en ny blondering ellr vad ska jag göra?  Alla tips mottages tacksamt. Är dock på landet så har inte tillgång till tex kicks eller åhlens..... 

• Svar på tråden blondering som blev orange!!! Hjälp!!
  • MeandHim

Testa igen men kvalitén kommer bli lidande och risken finns att håret går av. Du borde lägga i en nyansering eller en toning med violetta toner för att få bort det gula. Är det för oranger är det inte säkert det funkar heller. Låt håret vila nån dag innan du grejjar, det är säkert väldigt poröst.

• MammaLie

testat silvershampo? Använd mycket hårförpacking så att du får behålla kvaliten på håret. Har själv orange hår just nu, behöver en till blekning sen kommer det bli bra. Jag väntar 1 månad mellan varje blekning för att inte tappa allt hår

• Loriyana

Du låtsas som om det var precis den färgen du ville ha och visar stolt upp ditt coola oranga hår för omgivningen. Sen om en månad så säger du att du tröttnat på all positiv uppmärksamhet och vill testa något nytt...och så fixar du håret igen,...helst hos en frisör.

• flingansnö

He he he, ja jag får åka in till östhammar och se vad de har. Kanske finns ngn frisör som är öppen.... vill verkligen inte attt håret ska gå av.... får kanske lägga i en lite mörkare toning och låta håret vara lite mörkare en vecka eller så.... men vill ju va blond på sommaren.....

• Madylin

Nordic blonde från schwartzkopf har hjälpt mej bli av med orange skiftningar! Skonsammare än blondering! Annars har Wella en bra silverinpackning, får köpas hos frisör dock!

• en rund boll

Gå till frissan! :)
    Är det ljusorange kan det funka med en asktoning. 

Ta för guds skull inte en mörklond toning bara, är ditt hår blekt och vitt på vissa ställen så kan det bli grönt.  Utan då behöver du en med rött i, en guld eller kopparblond.

• alexander2011

silverschampoo är ingen idee o testa jag prövade o blodera mig med 6 kurer. blev inte blond hur jag än försökte tyvärr. frissan säger jag bara. lycka till

• laila88
    flingansnö skrev 2011-07-12 09:09:24 följande:
    He he he, ja jag får åka in till östhammar och se vad de har. Kanske finns ngn frisör som är öppen.... vill verkligen inte attt håret ska gå av.... får kanske lägga i en lite mörkare toning och låta håret vara lite mörkare en vecka eller så.... men vill ju va blond på sommaren.....
    jaa gå till frissan och lägg INTE i en mörk toning om du sedan ska fortsätta bli blond :(

toningar som man köper i affären är inte som en vanlig toning hos frisören dom SITTER.

testa med skumtoning 9v hos frisören eller be dom hjälpa dig.

jag är frisör och får PANIK över såna här hemma exprimenter :(
  • lovley00

Jag skulle lägga in jane hellen mood blondering 5-8 nyanser det är deras senaste. Kanon grym.

Svar på tråden blondering som blev orange!!! Hjälp!!