• Karedo

storlek på Crocs foppatoffel.. Töjer de sig?

Undrar hur man ska tänka när man ska köpa ett par crocs..

Töjer de sig/ formar sig efter foten?

De jag har prövat är antingen lite lite tajta/små, känns lite trånga över foten/vristen.
    Och nästa storlek känns nästan lite stora..

Vilka ska jag välja?

• Svar på tråden storlek på Crocs foppatoffel.. Töjer de sig?
  • Triple Trouble

Tycker inte de töjer sig, dock tycker jag de är för rymliga på min fot. Testa någon kopia, det skiljer väldigt mycket i mått. Har ett par oäkta som sitter mkt bättre på min fot. Barnen väljer hellre också lindexkopiorna framför sina grocs.

• Karedo

Nu blev det svårt.. Vill ju ha dessa jag sett.. ser inte ut som "vanliga" crocs utan påminner lite om en gympasko på sulan..

• Triple Trouble

Jag tror hellre ändå den som är lite trång, om det inte verkligen inte klämmer eller känns obehagligt. Testa igen och känn efter noga. De är ju snygga iaf

• Karedo

Ser liksom inte så billiga ut  Flört
    Det är väl bara att åka och pröva igen..

• DenDär

De äkta töjer sig inte tycker jag (har haft några par). Dom äkta går inte att jämföra med kopior eftersom de är så mycket bättre för fötterna än de plastiga kopiorna.

smiles have a boomerang effect
  • DenDär
    Karedo skrev 2011-07-15 13:55:45 följande:
    Vilka skulle du då köpa The mrs

När jag skulle köpa mina första fick jag rådet att köpa de som var lite större i storleken och att man "gärna kunde gå upp en storlek". Det gick väl an men när jag sedan skulle köpa mitt andra par fick jag rådet tvärtom att man skulle köpa de som satt åt lite (absolut inte så de spännde!!) och den sista hade rätt tycker jag för dom satt mycket skönare.

I de större som jag nu har som arbetssko här hemma i renoveringarna så känner jag att foten åker runt lite och den glappar, den åker absolut inte av men det känns nästan som om den skulle det.

Om den mindre st inte spänner obehagligt hade jag nog tagit den för glappande skor är oskönt.   

smiles have a boomerang effect
Svar på tråden storlek på Crocs foppatoffel.. Töjer de sig?