Serahjay skrev 2011-07-12 11:46:26 följande:
Hejsan.
Jag vill veta vart man kan köpa, eller beställa från internet, stora behåar och amningsbh.
Min senaste bh jag köpte var 75J. Den köpte jag på Feeling i malmö på rea. Men där är priserna skyhöga.
Så köper endast där när dom rear ut.
Amningsbh verkar vara lite svårare att hitta i större storlekar. Tycker jag är konstigt eftersom brösten växer ju under graviditet?
Mina bröst har redan gått upp en 2-3 storlekar och har bara gått halva graviditeten änsålänge. Så jagvet inte om brösten kommer växa mer.
Någon som har bra tips på affärer eller internetbutiker med riktigt stora storlekar?
Gärna svenska eftersom jag inte är så bra på att omvandla valutor :S
Jag har inte hittat någon bra sådan butik på nätet, särskilt eftersom alla BHar skiljer sig så även om jag kan ha 75G på ett märke kanske jag måste ha 80H på ett annat. Så jag får gå till en sådan där svindyr BH-butik och hosta upp de hundralappar BHarna kostar. Jag är ju van vid det eftersom jag måste gå dit även när jag ska ha vanliga BHar. Det är tråkiga färger att välja mellan, oftast bara vit, svart eller beige och de kostar multum. Å andra sidan är det jäkligt bra kvalitet på BHarna.
Om du hittar en bra butik på nätet och det är utländsk valuta så gå in på
forex.se och välj vilken sorts valuta det är, klicka i att du vill sälja valutan och skriv in siffran på priset som det står på sidan i rutan för belopp. Det som är bra med att göra detta på Forex är att de ofta lägger på några ören eller kronor så när man betalar blir det nästan alltid billigare i verkligheten än det som står på Forex.
Jag har vanligtvis storlek 70E eller F beroende på vilket BH-märke det är. Idag drar jag 78(80)H. Eller egentligen tror jag det är mer nu. När jag köpte ny BH sist var det storlek 80H och den har börjat bli för liten. Jag har en månad kvar till förlossningen om pyret följer tidplanen =) Jag räknar kallt med att mina bröst kommer explodera i storlek ytterligare så jag väntar med att köpa amningsBH tills storleken har stabiliserat sig men eftersom jag får ONT i bröstem, axlarna och ryggen av att gå BH-lös så har jag varit på apoteket och köpt deras "amningsBHar". Det är en sorts BH i något nätliknande tyg som töjer sig. Den ger inte lika bra stöd som en riktig BH men tillräckligt för att mina bröst inte ska kännas som att de ska trilla av när som helst. Detta ska jag köra med tills jag märker att jag kan lägga några hundra på en bra amningsBH.
Jag har hittat sådana ifrån 350kr och uppåt i vanliga butiker beroende på vilken affär jag varit inne i.
Lycka till!!!