Chania med barn??
På jakt efter resa och dom billigast är till Chania. Ser väldigt öde ut på bilderna. Min 3 åring ska med så jag undrar om inte hon kommer ha väldigt tråkigt...kanske man kan åka på utflykter?? Vart?
Berätta allt ni vet pliss
På jakt efter resa och dom billigast är till Chania. Ser väldigt öde ut på bilderna. Min 3 åring ska med så jag undrar om inte hon kommer ha väldigt tråkigt...kanske man kan åka på utflykter?? Vart?
Berätta allt ni vet pliss
Puffr
Ska ni bo i själva staden Chania eller semesteroterna runtomkring? Har du bokat flyg, flyg+hotell eller charter?
Troligen kommer ni att bo någonstans längst Chaniakusten och inte inne i själva stan. På vissa ställen är det ganska öde; hotellet och inget mer i princip.
Jag har visserligen aldrig varit på just Chaniakusten på Kreta (om inte Rethymnon räknas dit förresten kanske??), men däremot har jag rest med en 3-åring, o min erfarenhet är att en 3-åring inte bryr sig ett skvatt om utflykter utan är totalt nöjd om h*n får bada i pool o hav en vecka, o leka i sanden osv.
Har inte bokat än...ville höra mig för först...http://www.destination.se/iad/travel/prepackage/object?destinasjonkode=42889765&collapseId=622508090
Nästan alla dessa ligger i chania http://www.destination.se/iad/travel/prepackage/result?ORIGIN_AREAID=2202455&DEPARTURE_WEEK=201129&DURATION=6-11&sort=1
Det första hotellet ligger ju i Rethymnon, o det var där vi var för några veckor sen!
Det finns bl.a ett minitåg att åka på sightseeing med där, från 1-timmes turer o längre.
Mina barn på 1½ resp. 7 år tyckte att det var jättekul! Sen finns det ett sjörövarskepp att åka ut med, o det är samma där; det finns från kortare turer o uppåt.
Sen finns det ju massor med andra utflykter, så inte tror jag att ni kommer att sitta sysslolösa direkt!
Chaniakusten är ganska mysig (jag hade personligen inte valt att bo inne i själva staden Chania, var det jag syftade på i mitt första inlägg), långa sandstränder på båda sidor om staden. Vi upptäckte att det var viktigt att hotellet låg nära havet, då har man också alltid nära till restauranger och supermarkets. Massor av utflykter finns, både genom resebolagen och egna sådana. Finns turistlokalbussar som går runt hela ön, bra priser och mycket lyxiga bussar. Hyra bil blev mycket billigt även om bensinen är dyrare där än hemma.
Charmigt och barnvänligt (har bott både väst och öst om Chania), restaurangerna har ofta lekhörnor till barnen, man kan också välja en restaurang som ligger vid havet så kan ungarna springa i vattenbrynet (under full uppsyn) medan föräldrarna äter färdigt. Många svenska och skandinaviska varor i alla supermarkets (dyrt som 17 men det finns). Man kan få tag på det mesta man behöver inom kort gåavstånd.
Vi kom från senaste Kretaresan för 2 veckor sedan så har du flera och specifika frågor är du välkommen att ställa dem så svarar jag utifrån bästa förmåga