• Anonym

Hans snopp förstör vårt sexliv.. någon som vet vad detta kan vara? Läkarna får vi ingen hjälp av :(

Det började i februari, då fick han herpes med blåsor på snoppen, det fick han medicin mot & blåsorna försvann. Sedan dess har snoppen varit röd på vissa partier, först var det över penisroten, alltså på området där snoppen fäster på kroppen om ni förstår.. och nu är det istället på själva snoppen, det är sår med sårvätska, nu pratar jag inte jättestora sår utan små, men det gör ändå ont för honom när vi har sex.

De har försvunnit och sen kommit tillbaka efter några dagar. Såhär har det alltså varit i flera månader och detta tär på förhållandet.

Han har varit på hudmottagningen, dom föreslog att han skulle smörja med hudkräm (trodde det bara var torr hud) så det har han gjort, utan resultat. Sedan var han hos en annan läkare som inte visste vad det var men skrev ut pevaryl mot svamp. Det provade han ett tag, också utan resultat. 

Har någon en aning om vad det kan vara? :S 

• Svar på tråden Hans snopp förstör vårt sexliv.. någon som vet vad detta kan vara? Läkarna får vi ingen hjälp av :(
  • kluckis

Men guud! Torr hud men sår med blåsor! Ibland blir man chockad av sjukvården!!! kan han inte ta kontakt med ne gynokolog? dom har völ bättre koll på snoppar än en vanlig läkare? :)
    Tycker synd om han och tråkigt att det påverkar sexet och kanske eran relation blir tråkig om ni inte fått sex på flera månader! 

• Anonym
    Anonym skrev 2011-07-12 12:12:47 följande:
    Det började i februari, då fick han herpes med blåsor på snoppen, det fick han medicin mot & blåsorna försvann. Sedan dess har snoppen varit röd på vissa partier, först var det över penisroten, alltså på området där snoppen fäster på kroppen om ni förstår.. och nu är det istället på själva snoppen, det är sår med sårvätska, nu pratar jag inte jättestora sår utan små, men det gör ändå ont för honom när vi har sex.

De har försvunnit och sen kommit tillbaka efter några dagar. Såhär har det alltså varit i flera månader och detta tär på förhållandet.

Han har varit på hudmottagningen, dom föreslog att han skulle smörja med hudkräm (trodde det bara var torr hud) så det har han gjort, utan resultat. Sedan var han hos en annan läkare som inte visste vad det var men skrev ut pevaryl mot svamp. Det provade han ett tag, också utan resultat. 

Har någon en aning om vad det kan vara? :S 
    Ni skulle behöva få en remiss till en ordentlig sexualmedicinsk mottagning. Inte bara vanliga gyn eller VCn. Hör om det finns en sådan där ni bor eller i närheten. Bor ni nära Göteborg finns det en sexualmedicinsk mottagning (SMC) dem är verkligen jättebra men man måste få en remiss dit, så ni kanske måste börja med att boka en tid på en gyn-mottagning, berätta om allting ifrån början, att ni testat allt ni kan och inget hjälper och att han verkligen vill komma till en sexualmedicinsk mottagning.
  • Anonym

"Det började i februari, då fick han herpes med blåsor på snoppen"

Hmm...

• Places

Ta kontakt med husläkaren och begär att få en remiss skickad till en venerologmottagning eller urologmottagning. Vissa inom sjukvården (läkare) har svårt att erkänna när de inte vet svaret och ger råd som ex hudkräm. Sök igen och säg att besvären inte gått över och vet de inte vad det är eller hur det ska behandlas får ni KRÄVA att bli remitterade till nån som vet. Lycka till!

• Anonym

kan ju vara herpes ju......gå tiill gyn! En kompis som har kondylom, som e såpass utläkt så att inga vårtor syns, kan ha liknande symtom(hon är tjej) som yttrar sig som din killes...det kommer ibland..tydligen smittar hon inte men viruset finns i kroppen.

• Bonsaiii

Jag vet att det är så här och är djupt chockad över att flera svarat utan att fatta det...
    HERPES GÅR INTE ATT BOTA! Han fick symptom lindring, dvs medicinen du nämnde. Herpes kommer och går och kan vila flera år för att sedan blomma upp. Så såren du beskriver är HERPES!

• sockerbecca
    kluckis skrev 2011-07-12 12:30:57 följande:
    Men guud! Torr hud men sår med blåsor! Ibland blir man chockad av sjukvården!!! kan han inte ta kontakt med ne gynokolog? dom har völ bättre koll på snoppar än en vanlig läkare? :)
    Tycker synd om han och tråkigt att det påverkar sexet och kanske eran relation blir tråkig om ni inte fått sex på flera månader! 
    Män går till urolog, inte gynekolog.

Håll inte på och kladda med hudkräm eller pevaryl, det kommer bara göra det värre om orsaken är ngt annat. T.ex. herpesen han har.. Gå och kolla upp det
  • pcalma

Nej män går oxå till gynekolog!

Urolog går jag till med min dotter på 7 som behöver blöja änu..

• Anonym
    pcalma skrev 2011-07-17 02:48:42 följande:
    Nej män går oxå till gynekolog!

Urolog går jag till med min dotter på 7 som behöver blöja änu..
    Män går till en urolog inte till en gynekolog, däremot kan kvinnor besöka en urolog för besvär med urinröret.

Urologi är läran om bägge könens urinorgan samt mannens könsorgan tilliga sjukdomarna i dessa organ.

• HäckHäxan
    Bonsaiii skrev 2011-07-12 21:18:28 följande:
    Jag vet att det är så här och är djupt chockad över att flera svarat utan att fatta det...
    HERPES GÅR INTE ATT BOTA! Han fick symptom lindring, dvs medicinen du nämnde. Herpes kommer och går och kan vila flera år för att sedan blomma upp. Så såren du beskriver är HERPES!
    Så tror jag med, det återkommer. Läste i någon annan tråd att det finns en medicin som man kan ta så fort det liksom blommar upp igen men minns inte namnet.

TS skicka mannen att få fixat denna medicin iaf,sådär kan ni ju inte ha det alldeles i onödan.
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • marco

Så karln fick herpes bara sådär, är det du som smittat honom?

• why the face
    marco skrev 2011-07-17 11:04:20 följande:
    Spelar det någon roll??
  • HäckHäxan
    marco skrev 2011-07-17 11:04:20 följande:
    Poängen är vad? Man kan födas med herpes kära du och så kan de blossa upp, slå ut många år senare. Ofta om personen vart väldigt sjukt eller mår psykiskt dåligt, lever under stor stress och press, samt om man inte sköter kost och sömn, en kombination av de alla är nog ganska vanlig för de som haft det liggandes latent i ryggmärgen och som det vips blossar upp på.

Något annat du känner att du behöver upplysas om? Är ju ingen expert på något alls, men google och jag kommer ibland överens.
  • Anonym

Det är herpes, en vidrigt smärtsamt virus som tyvärr aldrig läker ut. Jag har haft exakt samma symptom som din kille. Blev smittad av ett ex som varit otrogen, men jag tror att herpes kan ligga och vila i flera år i kroppen utan att blomma ut. Mina symptom har avtagit med tiden, när jag väl får utslag så är de mycket mindra och inte smärtsamma mot vad de var i början. Idag lider jag inte längre, de smärtar inte.

Så ha tålamod, jag tror att herpes på något sätt hänger ihop med immunförsvaret. När jag känner mig förkyld eller svag så blommer det upp. Tryck i honom massor av c-vitamin.

• Anonym (Förebyggande)

Hej!

Min man har haft herpes sedan han föddes, och även om man inte kan bota det så kommer utbrotten så småningom att klinga av, de första brukar vara värst.

Det ni kan göra utan läkares hjälp är att försöka stärka hans immunförsvar rent allmänt, med multivitaminer, mer sömn och träning.

Min man hade utbrott varannan månad innan vi blev ihop, nuförtiden har han 1-2 per år. Det tror han själv beror på att han dels är mindre stressad, han äter bättre och rör sig mer (jag är en besvärlig fru ).

Så var snäll mot hela kroppen så kanske virusutbrotten också blir färre, det är mitt tips. Men självklart kan han söka till urolog också för att få information om de antivirussalvor som finns och som kan påskynda läkning av aktiva herpessår.

• HäckHäxan
    Bonsaiii skrev 2011-07-18 13:01:24 följande:
    Ni behöver inte TRO att herpes kan ligga vilandes. Det är så.
Svar på tråden Hans snopp förstör vårt sexliv.. någon som vet vad detta kan vara? Läkarna får vi ingen hjälp av :(