• marla333

Recept på regnbågstårta!?

Hade tänkt göra en regnbågstårta, alltså en med flera lager i olika färger. Någon som har bra recept`?

• Svar på tråden Recept på regnbågstårta!?
  • MammaSusan81

Är det någon som vet om det ska vara vit sirap eller ljus sirap till bottnarna?

Våra mirakel Astrid-06 & Vilgot-09
  • Majsan70
    MammaSusan81 skrev 2011-07-15 15:02:07 följande:
    Är det någon som vet om det ska vara vit sirap eller ljus sirap till bottnarna?
    På det receptet jag har är det ingen sirap alls i bottnarna.  ( om jag inte blivit helt blind o missat det förstås)
  • MammaSusan81

nä det stämmer det var jag som var snurrig, det var inte till bottnarna utan till frostingen & då borde det ju vara vit sirap eftersom frostingen ska vara kritvit?

• MammaSusan81

Undrar också om det går att göra klart hela regnbågstårtan ikväll, när den ska serveras imorgon em? Eller ska jag göra frostingen i morgon & lägga ihop den?

• marla333
    MammaSusan81 skrev 2011-07-15 19:16:14 följande:
    Undrar också om det går att göra klart hela regnbågstårtan ikväll, när den ska serveras imorgon em? Eller ska jag göra frostingen i morgon & lägga ihop den?
    du gör en redan nu? vill gärna veta hur de går och hur den såg ut =P
  • MammaSusan81
    marla333 skrev 2011-07-17 21:40:37 följande:
    du gör en redan nu? vill gärna veta hur de går och hur den såg ut =P
    Det gick jättebra =) blev jättegott & väldigt vackra färger, kika i min blogg för bilder!
    mammasusan.blogspot.com/2011/07/tartorna.html
  • Majsan70
    Sockerrus skrev 2011-07-21 18:58:13 följande:
    Gjorde förresten en annan typ av regnbågstårta häromdagen. 

Fler bilder+ recept finns här: sockerrus.se/2011/07/20/blue-rainbow-cake/
    Vilket konstverk!

Själv skall jag nog göra regnbågs cupcakes till dotterns födelsedag nästa vecka.
  • Sockerrus
    Majsan70 skrev 2011-07-21 19:28:16 följande:
    Vilket konstverk!

Själv skall jag nog göra regnbågs cupcakes till dotterns födelsedag nästa vecka.
    Tack!

Regnbågscupcakes har jag inte testat än Skulle vara kul att få se dina sen  
  • Majsan70
    Sockerrus skrev 2011-07-22 00:46:53 följande:
    Tack!

Regnbågscupcakes har jag inte testat än Skulle vara kul att få se dina sen  
    Jag skall se om jag kommer ihåg att fota dem. Hur de smakar får sen nån i familjen avgöra för jag äter inte sånt alls. Vackert att se på men äckligt. *S*

Men du vad har du emellan i den sista kakan?
  • Sockerrus
    Majsan70 skrev 2011-07-22 10:33:31 följande:
    Jag skall se om jag kommer ihåg att fota dem. Hur de smakar får sen nån i familjen avgöra för jag äter inte sånt alls. Vackert att se på men äckligt. *S*

Men du vad har du emellan i den sista kakan?
    Jag har bara lemoncurd. Blev jättegott! Passar väldigt bra med blåbären på toppen också
  • marla333

nu håller jag på att grädda tårtbottnarna. tänkte göra en variant på regnbågstårta, med rosa, röda och lila bottnar. tror det blir för mycket för mig att göra fler färger.

håll tummarna att det går bra! 

Svar på tråden Recept på regnbågstårta!?