• jakthustru

    Lund med omnejd i mars/april 2012

    Någon lundabo som ska ha i början av nästa  år som vill följas åt?

    Jag plussade med barn nummer två igår efter att nyligen tagit ut spiralen. Jag hann aldrig ha mens, så jag vet inte när det hände, men hänt har det!

  • Svar på tråden Lund med omnejd i mars/april 2012
  • Förtrollad

    Halloj!

    Grattis! Det gick undan!


    Här har du en lundabo. Jag väntar mitt första i mitten på mars. Jag är 29 år och ensamstående och lyckorusen och ångesten avlöser varandra. Jag är livrädd! Men det är väl alla med sitt första barn? =)

    Har du blivit inskriven än? Min mottagning har semester nu och sen åker jag själv iväg ett tag så blir inte att jag pratar med dem föränn i vecka 8, men vad jag har förstått är det inte jättebrått?

    Har bokat ett privat vul på Emmakliniken i Malmö till dag 9+0 för jag har lite svårt att tro på att det finns något där inne innan något "proffs" talar om det för mig. Jag hänger för mycket på familjeliv för mitt eget bästa och blir matad med skräckhistorier om ofostriga graviditeter dagarna i ända.

    Jag borde gå i avvänjning från denna siten men just nu finn det inte många andra att dela tankar med. Bara pappan och en kompis vet än så länge och så tänkte jag låta det vara några veckor till.

    Har du börjat berätta?

  • jakthustru

    Jag har varit på hälsosamtal, där vi pratade om kost, motion, alkohol, droger och läkemedelsvanor. Inskrivningen har jag den 10 aug.
    Visst är man nojjig, men jag kan tänka att det är skrämmande att vara ensamstående. Ville du bli gravid eller det bara blev? Har du och pappan en god relation?
    Se till att bli inskriven innan 1 sep så får du det andra ul, sedan ändras ju mvc...
    Jag kollade på emmaultraljud men jag gillar inte tanken på gräddfilen utan ul ska kunna erbjudas alla som behöver det, därför väntar jag till 18aug på Sophiakliniken.
    Är man oroligt lagd är fl idiotiskt egentligen, med första barnet satt jag och läste om alla sena missfall och psd, sjukt egentligen!

    Var i Lund bor du?

  • kramgrisen

    Plussa idag,.. Efter med tagit ut spiralen nyligen..

    enligt min egna räknik kommer bebis i början av april..

    Isak blir 3 år i mars =)

  • jakthustru

    Grattis Kramgrisen! Vet du hur långt gången du är? Var bor du?

  • MayaG

    Inte Lundabo, men född i Lund och nu bosatt i Eslöv. Vänar barn nr två den 22-23 mars!

  • jakthustru

    Jag har startat en facebook-grupp med ett gäng goa blivande mammor. Vill du hänga med där istället för fl?

  • jakthustru

    Adda mig som vän Irina Fransson (med en trött animerad gubbe som avatar) och skicka ett pm där så jag vet att du är du, så lägger jag till dig

  • Majsan242

    Hej!

    Jag bor i Lund och väntar min första till början av april nästa år och vill gärna komma i kontakt med lite andra mammor, mina vänner börjar tröttna på gravidsnacket ;) 

    - Majsan 

  • jakthustru

    Majsan: kom in i tråden Malande Malmömammor, där är vi både Malmöbor och från omnejden

Svar på tråden Lund med omnejd i mars/april 2012