• MrsLondon

Hur hade ni gjort med min jobbsituation?

Jag är gravid i vecka 8. Bor egentligen i Luleå men är över sommaren i Sthlm pga jobb. Mitt drömjobb bör tilläggas. Jag trivs otroligt bra och önskar jag kan ha kvar detta jobb då jag är färdigutbildad jurist.  (Pluggar i Luleå)

Nu till mitt dilemma.  Min graviditet innebär grymt mycket illamående. Jag spyr, kan inte äta och mår allmänt skit. Jag orkar inte vara uppe längre perioder och mår verkligen inte bra. Igår fick jag gå hem från jobbet efter endast två timmar.  Grejen är det att jag arbetar på ett häkte med ännu inte dömda personer. De väntar alltså på sitt straff. Dock kan en del vara farliga ändå.   Jag känner mig inte trygg på min arbetsplats då det när som helst kan uppstå bråk mellan antingen de intagna eller intagna och personalen.

Hade ni valt att arbeta kvar eller avsluta erat sommarschema 4 veckor för tidigt pga risken för erat barn? Jag är i valet och kvalet. Jobbet ger mycket bra erfarenhet och mycket bra pengar.  Men säkerheten kommer väl först?  Blir det larm kanske jag inte hinner dit i tid, eller kan gå emellan som mina arbetskamrater kan.

Har fått ledigt denna vecka för att se om jag blir friskare. Men som det ser ut nu så känns det som att säkerheten ska komma före.  Är jag självisk i denna fråga eller vad tycker ni? Pengar behövs ju alltid.

Kram på er!/ London

• Svar på tråden Hur hade ni gjort med min jobbsituation?
  • Helle333
    MrsLondon skrev 2011-07-12 15:32:30 följande:
    Jag är gravid i vecka 8. Bor egentligen i Luleå men är över sommaren i Sthlm pga jobb. Mitt drömjobb bör tilläggas. Jag trivs otroligt bra och önskar jag kan ha kvar detta jobb då jag är färdigutbildad jurist.  (Pluggar i Luleå)

Nu till mitt dilemma.  Min graviditet innebär grymt mycket illamående. Jag spyr, kan inte äta och mår allmänt skit. Jag orkar inte vara uppe längre perioder och mår verkligen inte bra. Igår fick jag gå hem från jobbet efter endast två timmar.  Grejen är det att jag arbetar på ett häkte med ännu inte dömda personer. De väntar alltså på sitt straff. Dock kan en del vara farliga ändå.   Jag känner mig inte trygg på min arbetsplats då det när som helst kan uppstå bråk mellan antingen de intagna eller intagna och personalen.

Hade ni valt att arbeta kvar eller avsluta erat sommarschema 4 veckor för tidigt pga risken för erat barn? Jag är i valet och kvalet. Jobbet ger mycket bra erfarenhet och mycket bra pengar.  Men säkerheten kommer väl först?  Blir det larm kanske jag inte hinner dit i tid, eller kan gå emellan som mina arbetskamrater kan.

Har fått ledigt denna vecka för att se om jag blir friskare. Men som det ser ut nu så känns det som att säkerheten ska komma före.  Är jag självisk i denna fråga eller vad tycker ni? Pengar behövs ju alltid.

Kram på er!/ London
    Hade jag inte känt mig säker och jag misstänkte att det fanns fara för mitt barn hade jag ärligt talat slutat på stående fot. Jo pengar behövs alltid men är det värt dessa pengar om någon av dem intagna gör något som skadade ditt barn?
  • MrsLondon

Det är så svårt :(    Älskar verkligen mitt arbete.   Måste verkligen fundera. Som ni säger. Pengar kommer egentligen sist och barnet först.

• Tinnys

Jag hade jobbat klart men gjort allt för att undvika risker.

• MrsLondon

Tinnys:  Jo, det är ju ochså ett sätt.  Kanske man kan se om det finns nån skrivbordstjänst eller nåt istället

• tvillingen

Det krävs väldigt mycket för att ditt barn ska bli skadat när det ligger i magen.

• Sömnstörd

Jag hade jobbat kvar för vilka risker finns det eg för barnet?
    Jag kanske har fjolliga föreställningar men i häkte ska väl inte bråk mellan de intagna vara möjlig?

Hur som haver hade jag sökt läkare för behandling mot illamåendet, ingen som vill behöver må sådär illa.

• MrsLondon

Jag jobbar på en gemensam avdelning på häktet och då är alla intagna ute i korridoren tillsammans med oss som arbetar. Så nog kan det förekomma bråk tyvärr =/

• Sömnstörd
    MrsLondon skrev 2011-07-12 16:27:43 följande:
    Jag jobbar på en gemensam avdelning på häktet och då är alla intagna ute i korridoren tillsammans med oss som arbetar. Så nog kan det förekomma bråk tyvärr =/
    Aha. Jag trodde att alla satt enskilt inspärrade. I vilket fall som helst så ligger barnet väl skyddat såhär i början.
  • Watchbitch
    MrsLondon skrev 2011-07-12 16:27:43 följande:
    Kolla om du kan flytta till besöksvakt eller cv? Prata med din kvinsp och förklara.
Svar på tråden Hur hade ni gjort med min jobbsituation?