• Melkers mamma

gravid och ont i muskler och leder

Måste kolla om det är någon som upplevt/upplever det jag nu går igenom. Fick för en knapp vecka sedan ont i muskler och leder. Kändes till en början som jag hade en väldig träningsvärk, men sedan har det bara blivit värre och värre. Fick dessutom feber ett par dager. Har varit inne  på förlossningen två gånger för att kolla så att bebis i magen mår bra, vilket han tycks göra. Läkarna vet dock inte vad det kan vara. Det kan ha med graviditeten att göra, men kan också vara nåt helt annat...har lämnat blodprov för både borrelia och tbe men ännu inte fått svar på dessa.  Känner någon igen sig i detta under graviditet? Värken blir allt värre och sprider sig till allt fler muskler, kan snart inte ta mig ur sängen.

• Svar på tråden gravid och ont i muskler och leder
  • sheepdog23

Jag har inte haft mer än de vanliga men det låter som du har borrelia. De ska också kolla för erlichiosis (stavning?). Det är väldigt likt borrelia men kan ställa till med mer besvär. De flesta läkare glömmer att kolla det så min mormor fick gå med det i 9 år och hon hade ont som du. Hoppas du får hjälp snart!

• bemine

vad var det...jag har så nu och kan knappt komma upp ur sängen ...gravid v 19 o ont överallt...haft feber på 39 o huden känns som blåmärke..

vart och tagit prover ja med ...men dom sa bara att det va ett virus =(  

Svar på tråden gravid och ont i muskler och leder