• Tina och Sven

Mellbystrand

Hejsan

(Vi) Ni par som brukar sola nakna på Mellbystrand vart ligger ni helst ??? uppe på dynorna eller nere på stranden ???

Vi har precis börjat tycka om att sola nakna och gillar som säkert många andra att ibland känna på våra varma kroppar, men det patrulerar en massa män hela tiden och skulle man göra ngt intimt så har man snart en hel skara män runt sig... som säkert många gillar.. men visst om ngn kollar gör ju inget men skulle vara gott att få gotta sig lite innan det står en skara av folk runt en...

Vi hade en RÖD kylbag.. kanske var det fel färg??? en man frågade två ggr om han fick slå sig ner.. NEj.. vad skulle hänt om vi sa,det är OK ????

Ngn mera erfaren som kan fylla på lite i min erfarenhetsbank :)

Vi kommer igen så snart solen sticker till...

Men var ligger ni likasinnade par  :) ?? nere eller uppe på dynorna

• Svar på tråden Mellbystrand
  • Tina och Sven
    Tina och Sven skrev 2011-07-12 18:47:05 följande:
    Hejsan

(Vi) Ni par som brukar sola nakna på Mellbystrand vart ligger ni helst ??? uppe på dynorna eller nere på stranden ???

Vi har precis börjat tycka om att sola nakna och gillar som säkert många andra att ibland känna på våra varma kroppar, men det patrulerar en massa män hela tiden och skulle man göra ngt intimt så har man snart en hel skara män runt sig... som säkert många gillar.. men visst om ngn kollar gör ju inget men skulle vara gott att få gotta sig lite innan det står en skara av folk runt en...

Vi hade en RÖD kylbag.. kanske var det fel färg??? en man frågade två ggr om han fick slå sig ner.. NEj.. vad skulle hänt om vi sa,det är OK ????

Ngn mera erfaren som kan fylla på lite i min erfarenhetsbank :)

Vi kommer igen så snart solen sticker till...

Men var ligger ni likasinnade par  :) ?? nere eller uppe på dynorna
    Bara vi som solar på Mellbystrand???? :)
  • Tina och Sven
    Tina och Sven skrev 2011-07-13 16:23:11 följande:
    Bara vi som solar på Mellbystrand???? :)
    Om ingen här på sidan brukar vara på Mellbystrand, vilken strand rekommenderar ni ???
  • Anonym

Männen som patrullerar (och värre) är det sämsta med nudiststränder... Det är dom som skrämmer bort alla ensamma unga tjejer också.

• Tina och Sven
    Anonym skrev 2011-07-13 20:10:41 följande:
    Männen som patrullerar (och värre) är det sämsta med nudiststränder... Det är dom som skrämmer bort alla ensamma unga tjejer också.
    Precis, de ser allt också..skulle man göra ngt så står de där direkt...

I helgen var det en man som kom två ggr och frågade om han fick sitta jämte oss.. NEJ.. men man undrar vad han skulle gjort om vi sagt .. javisst :)
  • Tina och Sven
    Tina och Sven skrev 2011-07-13 20:22:11 följande:
    Precis, de ser allt också..skulle man göra ngt så står de där direkt...

I helgen var det en man som kom två ggr och frågade om han fick sitta jämte oss.. NEJ.. men man undrar vad han skulle gjort om vi sagt .. javisst :)
    Ngn som vet vädret i Mellby trakten just nu??? skulle vilja sola imorgon
  • SochS
    Tina och Sven skrev 2011-07-15 14:30:53 följande:
    Ngn som vet vädret i Mellby trakten just nu??? skulle vilja sola imorgon
    Just nu är det fint. Vi är på väg dit.
  • Nadier69

Vi brukade oftast vara på Östra stranden i Halmstad och beroende på om vi var mer eller mindre kåt så låg vi antingen nere på stranden eller i dynorna... Om vi skulle åkt till Mellby skulle vi nog vara i dynorna, gillar också lite småbus. Jag håller med om att det är synd att man inte ens hinner "värma upp" i alla fall innan runkgubbarna flockas runt en... de är som rovfåglar, ser sitt byte från flera mils avstånd . Oftast är de lite för påflugna och man undrar om man är inlindad i flygpapper som de har fastnat i... 

• Med Lem

Finns det nakenstränder som drivs i klubbform där en viss möjlighet kan finnas att hålla ordning?

Jag antar att det måste finnas en naturlig avgränsning typ oöverstigliga hinder i de flesta riktningar och bara en begränsad mängd åtkomstvägar.

Annars blir vaktstyrkan otrevligt stor.

• Nadier69
    Med Lem skrev 2013-07-19 14:45:40 följande:
    Finns det nakenstränder som drivs i klubbform där en viss möjlighet kan finnas att hålla ordning?

Jag antar att det måste finnas en naturlig avgränsning typ oöverstigliga hinder i de flesta riktningar och bara en begränsad mängd åtkomstvägar.

Annars blir vaktstyrkan otrevligt stor.

Det finns ett antal sådana runt om landet, oftast drivna av någon naturistförening och där är det oftast trevligt och ordning. De som inte sköter sig får tillsägelse, ev. avhysning. Ågestabadet i STHLM är ett sådant ställe (mycket trevliga människor där).  
  • Med Lem
    Nadier69 skrev 2013-07-19 14:50:14 följande:
    Det finns ett antal sådana runt om landet, oftast drivna av någon naturistförening och där är det oftast trevligt och ordning. De som inte sköter sig får tillsägelse, ev. avhysning. Ågestabadet i STHLM är ett sådant ställe (mycket trevliga människor där).  

Är all sex bannlyst där, inkl stånd p g a vacker omgivning?
  • Nadier69

Stånd kan väl alla få då och då och det är inget de slår på men man behöver inte ligga och skylta med det lixom... Sexuella aktiviteter är inte uppskattade då det är en naturistbadplats. Så vackra omgivningar var det inte, de flesta hade väl passerat sin bästa ålder samt en del barnfamiljer... men min partner som var med var ju ögongodis och lite pillande blev det ju men inget regelrätt sex...

• Med Lem
    Nadier69 skrev 2013-07-19 15:17:16 följande:
    Stånd kan väl alla få då och då och det är inget de slår på men man behöver inte ligga och skylta med det lixom... Sexuella aktiviteter är inte uppskattade då det är en naturistbadplats. Så vackra omgivningar var det inte, de flesta hade väl passerat sin bästa ålder samt en del barnfamiljer... men min partner som var med var ju ögongodis och lite pillande blev det ju men inget regelrätt sex...

Det är ett dilemma det där: naturister ska vara så moraliska.

Finns det nåt i Sverige som i St Agde i Frankrike? Alltså naken/naturistbad med en avdelad strandbit för öppna sexuella aktiviteter.
  • Anonym (Sambo mamma tjej)

Nyss hemkommen från mellby :) vi blir uppragase av par som killar o tjejer vi gillar o busa lite oxå men vi ligger på stranden helt öppet :) o i havet busar vi :) vissa män är ju mardröm tar på ensamma tjejer för o få kontakt låg o kolla på hur dom betedde sig....... O jag som äntligen hade övertalat o övertygat att jag kunde åka ensam humm 26 årig blond tjej hummmm inte lyckat........

• paret

Ja, vi är nudister, och vi HATAR dessa runknissar som helst ska dela filt med oss.

• WillU

Seriöst? Vad snackar ni om? Runkgubbar?? Och vilka tror ni att ni själva är??? Ingen normal människa vill väl se några andra fläka ut sina kroppar och lustar på allmän plats! Och om det kommer ungar då? Nä, håll ni på med ert pillande hemma istället. Skämmes ta mig f-n!

• paret
    WillU skrev 2013-08-03 23:10:35 följande:
    Seriöst? Vad snackar ni om? Runkgubbar?? Och vilka tror ni att ni själva är??? Ingen normal människa vill väl se några andra fläka ut sina kroppar och lustar på allmän plats! Och om det kommer ungar då? Nä, håll ni på med ert pillande hemma istället. Skämmes ta mig f-n!
    Och vem har sagt vi pillar på stranden då?
    Vi tror att vi inte är nån hopsnörd gammal nucka med medeltida åsikter.
    Så du tror på fullt allvar att barn blir skadade av att vara på nudiststranden då?
    Hur många barn badar inte och duschar med sina föräldrar i badhusen och är nakna där. 
  • Larsgubben
    paret skrev 2013-08-04 16:32:40 följande:
    Och vem har sagt vi pillar på stranden då? Vi tror att vi inte är nån hopsnörd gammal nucka med medeltida åsikter. Så du tror på fullt allvar att barn blir skadade av att vara på nudiststranden då? Hur många barn badar inte och duschar med sina föräldrar i badhusen och är nakna där. 

Bra skrivet.
  • paret

Fler som råkat ut för närgångna män på nudiststranden i sommar?

• Anonym (Carl)

Japp. Det här var en gammal tråd men värt en kommentar. Vi var ett par på besök i Mellbystrand. Riktigt trevligt ställe deras nakenbad. Med en avslappnad atmosfär och underbart väder. Men det är lite trist med en del män som smyger runt i buskarna. Märkligt fenomen

• johanunderbar

Ja dom där runkgubbarna blir man aldrig av med.
    Badade ofta på Lomma nakenstrand men nu har kommunen förstört den med gångväg och stora stenblock.
    Vart någonstans har alla tagit vägen nu, finns det något bra bad i närheten av Lomma?

Svar på tråden Mellbystrand