Anonym (ts) skrev 2011-07-12 20:59:56 följande:
Okej, så personligt brev är ett måste. Hur skriver jag ett bra sådant då? Mottager tacksamt alla tips jag kan få. =)
Jag har endast gymnasial utbildning, jag söker inte en fast tjänst utan endast timanställning i första hand då jag väntar mitt andra barn i januari och vill jobba lite innan dess. Har ingen erfarenhet inom just butiksjobb, dock kassavana (cafe) och städvana då jag är timanställd på ett städföretag just nu.
JA det är jätteviktigt, men skriv inte för långt. Jag har anställt många. Här ett ex:
Hej!
Jag läste på
ams.se/monster.se/xx om jobbet som xx och blev direkt intresserad och kände att det var något för mig. I och med mina tidigare erfarenheter/stora intresse inom/av xx är jag övertygad om att jag skulle tillföra företaget en hel del.
Just för tillfället är jag mammaledig/jobbar deltid/timanställd men hoppas hitta det yrke7jobb som verkligen är det jag vill ägna mitt liv åt.
Min målmedvetenhet och framåtanda gör mig till en riktig kämpe och skulle göra allt för att få ett arbete jag trivs med.
På min fritid tycker jag mycket om XX
Jag är övertygad om att mina vänner skulle beskriva mig som en kvinna med glimten i ögat som inte är rädd för att visa framfötterna.
Jag hoppas att jag har kunnat väcka ert intresse och få tillfälle att presentera mig vid ett samtal framöver.
Vänligen
NN