• Immadockan

Höjning av kroppstemp när ägget fäster??

Har haft första äl sen ett antal månader tillbaka. Fick utslag på stickan i lördags. Kan man få höjd temp när ägget fäster?? Min kille reagerade både igår morse, och i morse, på att jag var så varm. Men, kan det verkligen vara pga ägget, eller är det bara en tillfällighet? Jag brukar annars vara så himla sval och min kille brukar snarare tycka att jag ska sätta mig i bastun en stund, innan jag kramar honom!

Någon som vet?

• Svar på tråden Höjning av kroppstemp när ägget fäster??
  • Immadockan

Finns det verkligen ingen som vet??

• Bebis

Jo efter ÄL så stiger tempen en halv grad (tror jag) sen håller det sig på den tempen om man är gravid men om mensen kommer sjunker en nån dag innan. se tråden som heter Fertilityfriend för mer info.

• Bamsesaga

jag har också varit extra varm några dagar nu, har frysit konstant flera veckor, men nu är jag väldigt varm, borde vara mellan äl och bim nu tror jag....

• Loop

Ja, sambon min har inte kunnat ligga under mitt täcke nu på fyra/fem dagar, han säger att jag bränns och lägger ett extra täcke mellan oss.....ingen tant kom igår heller, vänta vänta vänta.....men inte fan på röda tanten, väntar hellre på gubben, Jultomten kallas han, vill ha en fin julklapp som ni andra säkert oxå vill ha.

Håll ut tjejer!!

• Loop

vi skulle behöva fler som bekräftar/avfärdar

• Fia Lundbom

Hej!
    Det är snarare så att tempen kan dippa just när ägget fäster. Om man mäter sin temperatur i cykeln så ökar ju tempen med 0,3-0,5 grader efter ÄL och stannar hög tills mensen kommer.
    Vissa får en dip ca 7-10 dagar efter ÄL när ägget fäster
    Kallas för "implantation dip".

Läs mer på fertilityfriend..

Hälsningar Fia

• skrattigatejen

hejsan ja ha en skum fråga ja med... som du skrev, inlägare avsändaren... att du undrar detta med ål... min temp den e skum, för ja testade fö nån dag sedan, då hade ja samma temp, som 35.2 grader.. sedan testade ja ida... o då hade ja först 36.8 sedan hade ja 35.8 och sedan nästan nyss hade ja 36.8 o min normala temp e ig 37, va mamma sagt :P haha, kommer snart röda tanten elle? nån som vet?

• skrattigatejen

hejsan ja ha en skum fråga ja med... som du skrev, inlägare avsändaren... att du undrar detta med ål... min temp den e skum, för ja testade fö nån dag sedan, då hade ja samma temp, som 35.2 grader.. sedan testade ja ida... o då hade ja först 36.8 sedan hade ja 35.8 och sedan nästan nyss hade ja 36.8 o min normala temp e ig 37, va mamma sagt :P haha, kommer snart röda tanten elle? nån som vet?

• Immadockan

Hm, känns som att man inte blir mycket klokare på detta. Mysko är det i alla fall. Jag hoppas ju så klart att vi snart får oss ett litet plus, som också vill stanna kvar, så jag håller tummarna för att detta är positivt.

• Bebis

Och tempen man ska gå efter o jämföra med ska alltid tas EN gång om dan INNAN man klliver upp och alltid SAMMA tid varje morgon. Annars är det ingen idé att ni tempar.
    Men rent allmänt så är det så att tempen alltid stiger efter ÄL för att sen (om man inte blivit gravid då) sjunka när mensen kommer.

Svar på tråden Höjning av kroppstemp när ägget fäster??