• Anonym (kär)

har ni blivit kära i andra under ert äktenskap?

Jag är gift och 32 år, har väl egentligen det liv som många önskar sig. Men för några månader sedan dök det upp en man i mitt liv som rört om allting. Från att under vårt 6-åriga förhållande aldrig ens sett åt någon annan, så har jag nu lyckats bli kär i den här nya mannen. Kan inte sluta tänka på honom, är förälskad precis som man var på högstadiet. Tror att det kan finnas lite gensvar men han är också gift och har barn. Det har inte hänt något fysiskt mellan oss.

Har ni varit med om att ni blivit kära i någon annan under ert äktenskap? Hur gick det i så fall sedan, var det en tillfällig förälskelse som gick över? Hittade ni tillbaka till er partner igen på ett bra sätt?

• Svar på tråden har ni blivit kära i andra under ert äktenskap?
  • Anonym (Ja)

Tillfällig förälselse eller kanske bara ett rejält kåtslag eller vad man ska kalla det. Jag talade om för personen ifråga att jag inte ville ha kontakt förrän känslorna svalnat. Det tog ungefär en månad att sluta tänka på honom och nu är jag rätt säker på att jag skulle kunna träffa honom utan att det skulle kännas något speciellt.

Hade vi fortsatt umgås hade känslorna fått näring. Nu självdog de utan att någon kom till skada. 

• Drakgrodan

Jag var gift i åtta år med en man, när mina barn var 3 och 5 år träffade jag en annan man och blev förälskad. jag skiljde mig och lever nu med den andra mannen sen 14 år tillbaka.
    Såklart är jag lite ledsen att mina barn fått leva med skilda föräldrar men jag har aldrig ångrat mitt val, min nya man är min bästa vän och själsfrände, och kärleken är djup och stark, detta upplevde jag aldrig med min exmake.

• Drakgrodan

Måste bara tillägga att det naturligtvis inte var ett lättvindigt beslut, jag tänkte länge både en och två gånger och det var inte självklart att jag skulle leva med den nya mannen. Jag kunde bara inte fortsätta leva med min exmake när jag älskade en annan, då levde jag hellre själv. Nu blev det vi i allafall:)

• Anonym

Det händer mig hela tiden, så vi har ett öppet förhållande.

• Anonym (Ò.ó)

jag var gift när jag träffade mitt livs kärlek, sa upp mig från jobbet, lämnade honom och flyttade från göteborg till skåne, bor nu med min nya.

• Anonym (kär)

Tack för era svar. Jag håller med om att det bästa sättet antagligen skulle vara att sluta träffa honom och försöka sluta tänka på honom för att inte ge känslorna näring. Problemet är bara att jag måste säga upp mig från mitt jobb för att kunna sluta träffa honom, och det vill jag verkligen inte.

Ni som har lämnat mannen för den nya mannen - hur var era förhållanden/äktenskap då? Hade ni haft det dåligt en längre tid så att det blev naturligt att någon ny skulle dyka upp, eller kom den nya förälskelsen helt oväntat?

I mitt fall så trodde jag att jag var lyckligt gift, men nu när den här andra förälskelsen har blossat upp så har jag börjat ifrågasätta en massa saker. Kan man ens bli såhär förälskad i någon annan om allt står rätt till i förhållandet? Usch, jag känner mig så förvirrad och vilsen.

• Anonym (Exfru)

Jag var tillsammans med min man i 16 år. Två gånger under dessa år har jag tillåtit mig att få känslor för en annan. Jag har aldrig tittat åt en annan man på krogen eller raggat. Det har varit fina män som jag haft nära relation med på jobbet. Första gången var jag 27 år, (8 år sedan) absolut inget hände, bara em fin man som nog ömsesidigt uppskattade mig. För ett år sedan blommade känslorna över för en ny man, oxå som jag har nära arbetsrelation till. Idag har jag lämnat min man och min nya kärlek håller på att lämna sin fru. Det är en tuff resa men jag hoppas på ett fantastiskt slut.

• Anonym (kär)

Exfru: Då gifte ni er ganska tidigt alltså. Det är nog ganska naturligt att båda förändras mycket under den perioden och det behöver ju inte nödvändigtvis vara åt samma håll. Tog det lång tid innan du bestämde dig för att lämna din man från att du förstått att du hade starka känslor för den nya mannen? Hade du och den nya mannen en fysisk relation innan du lämnade mannen?

• Anonym (Exfru)

Jag var 18 när vi träffades, 28 när vi gifte oss. Jag bestämde mig för att lämna innan vi haft en fysisk relation. Dock är jag inte stolt över att vi hade fysisk kontakt innan jag väl kunde flytta. Det hela gick ganska snabbt. När jag släppte in känslorna för nya släppte jag ut dem för maken. Saknade väldigt mycket i vår relation och hade gett upp försöken att bättra det. Bestämde mig för att lämna oavsett nya kärleken.

Svar på tråden har ni blivit kära i andra under ert äktenskap?