värma ersättning
ska för första gången börja ge mjölkersättning. jag undrar måste man göra som står på paketet eller kan man värma i micro.
ska för första gången börja ge mjölkersättning. jag undrar måste man göra som står på paketet eller kan man värma i micro.
man kan värma i micron, det gjorde vi. De på BB sade att det gick aldeless utmärkt även BM på BVC. Så micra på du =)
Jag har alltid tagit kallvatten från kranen, värmt till ättemperatur i micron och sen blandat i pulver. Har du kommunalt vatten så är det helt ok.
Antingen värmt kallvatten i micron eller kokat vatten i vattenkokaren och fyllt på med andra halvan kallvatten från kranen så det också blivit ättemperatur direkt.. Sen i med pulvret :)
Värmer vattnet i micron och tillsätter sen pulvret. Har funkat kanon i över två år!
Vi ger oxå vår pojke som nu är sex veckor ersättning Baby semb1.Har hört att vattnet måste kokas innan man ger.Är inte bra att ta direkt från kranen och ge eftersom det är bakterier i vattnet som de små inte tål.
Vi kokar vatten i vattenkokare sen har det i en stor behållare/kanna i kylen.Sen värmer till ljummet i micron och sist blanda i pulver.Man ska inte heller värma färdigblandad ersättning.Har de sagt på våran BVC iallafall