• Stor mamma

bästa-MINSTA bilen för 6 pers

Vilket är bästa alternativet i bilväga för 6 personer.

Bensinsnål och lite. årsmodell 1990-2005

Funderade på volvo med extrasäte- vi åker hela familjen 1-2 gånger i veckan.

I övrigt har jag en rover till mig o barnen när vi åker själva vilket blir dagligen till o från dagis, handla osv...

• Svar på tråden bästa-MINSTA bilen för 6 pers
  • Stor mamma

ge mig tips på bilar ni med större familj-för 4 barn räknas väl som stor familj

• Glada L

Har inte SÅ stor koll på om det är bra bilar och så, men vi funderade på en Toyota Verso - en 7sitsig bil. Tycker att den ser ganska så liten ut, för jag ville inte ha en minibuss liknande bil..

• Stor mamma
    Glada L skrev 2011-07-13 10:32:38 följande:
    Har inte SÅ stor koll på om det är bra bilar och så, men vi funderade på en Toyota Verso - en 7sitsig bil. Tycker att den ser ganska så liten ut, för jag ville inte ha en minibuss liknande bil..
    Ja samma här- vi vill inte ha minibuss.

Skulle vara smidigt om det funnits en bil med två säten i stället- en personbil med tre platser bak och tre platser fram
  • Glada L

Vad jag har förstått det som så är Toyotan som en vanlig Kombi och att man kan fälla upp eller ned de 2 bakersta platserna vid behov. Då blir ju den som en vanlig volvo kombi.

• skånegås

Vi har en opel zafira 7-sitsig fast man kan fälla ner de två bakersta sätena. Inte så mycket packutrymme om alla är med men detta löste vi med takbox på semestern. Annars är den smidig och bensinsnål, drar ca 0,75/mil... Vi köpte vår -00 i höstas för 39000:- hade gått ca 12000 mil.

• Stor mamma
    Glada L skrev 2011-07-13 10:39:46 följande:
    Vad jag har förstått det som så är Toyotan som en vanlig Kombi och att man kan fälla upp eller ned de 2 bakersta platserna vid behov. Då blir ju den som en vanlig volvo kombi.
    är det som en volvo med sätena likadant man kan sätta extrasätena i volvon??
  • cicci85

Honda FRV, tre platser i fram, tre i bak.

• Stor mamma

Ja det var typ nått sånt jag menade

Är det bara honda som gjort sin familjebil så eller är det fler märken man inte vet om som gjort så här

• avocadoo

Touran och citroen picasso grand

Bägge två går vi i tankar på, tredje barnet och syskonvagn... Bägge två har säten bak som man kan plocka i eller ur... Supersmidigt! Så man behöver bara ha 6 säten, och inte 7... 

• Stor mamma
    avocadoo skrev 2011-07-13 11:43:40 följande:
    Touran och citroen picasso grand

Bägge två går vi i tankar på, tredje barnet och syskonvagn... Bägge två har säten bak som man kan plocka i eller ur... Supersmidigt! Så man behöver bara ha 6 säten, och inte 7... 
    Haft 2 olika chrysler, Touran och vad den sista hette kommer jag inte ihåg

Dessa små minibussar går lätt sönder eller så har vi fått måndagsexemplar.

Tror det får bli en Honda nu nästa gång - den verkade smidig och bra. något bredare än Chryslern vi hade nu
Svar på tråden bästa-MINSTA bilen för 6 pers