• mithrandil

nattjobb - förskola

Någon som vet hur reglerna ser ut när man jobbar natt?
    Får man lov att ha barnen på dagis dagen efter så man hinner sova?

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Svar på tråden nattjobb - förskola
  • emmizenma

Ja du får ha barnen på förskolan efter nattjobb...Fram till runt 15-16 brukar de flesta barnen gå med nattarbetande förälder  

• mithrandil
    emmizenma skrev 2011-07-13 15:41:31 följande:
    Ja du får ha barnen på förskolan efter nattjobb...Fram till runt 15-16 brukar de flesta barnen gå med nattarbetande förälder  
    Tack för ditt svar!
  • Snabeldrake

Vårt dagis har som regel att en förälder som jobbar natt får ha barn på dagis 6 timmar på dagen så man får sova.

• Meus Veritas

Min son är på dagis till ca 15:30 när jag jobbat natt. Sambon hämtar efter jobbet. Aldrig varit några prob

• mithrandil
    Meus Veritas skrev 2011-07-13 16:30:29 följande:
    Min son är på dagis till ca 15:30 när jag jobbat natt. Sambon hämtar efter jobbet. Aldrig varit några prob
    Skönt att höra! Då ökar ju chansen för mig att få en fast tjänst på jobbet.
    När börjar er son på morgonen?

tack för allas svar!
  • Dream team

Jobbar på förskola och dom som jobbar har rätt att ha sina barn under hela öppentiden 6:40-18:00

• mithrandil
    Dream team skrev 2011-07-13 20:32:28 följande:
    Jobbar på förskola och dom som jobbar har rätt att ha sina barn under hela öppentiden 6:40-18:00
    Hur ser det ut på dagen då man ska gå på sin första natt? Får barnet lov att vara på förskolan då med?
    Annars kan det ju bli lite bökigt. Mina barn ska absolut upp runt kl 7, får de inte vara på förskolan den dagen innebär det att jag måste vara vaken 25tim tills jag slutar och kommer hem och får sova lite.
  • Meus Veritas

Ts: sambon lämnar honom ca halv sju, innan sitt jobb så jag kan däcka när jag kommer hem

• Rockan

I de flesta kommuner brukar nattarbetande själva får avgöra sitt behov av förskola, men hör med din kommun för att vara säker.

Snabeldrake skrev 2011-07-13 16:12:50 följande:
    Vårt dagis har som regel att en förälder som jobbar natt får ha barn på dagis 6 timmar på dagen så man får sova.
    Vilken konstig regel.
  • Dream team

Barnen får va där hur mycke du önskar! Så länge du har ett arbete får min kommun inte neka! Med andra ord får du bestämma själv vi finns för barnen. Men se med din kommun som sagt, dom kanske har annorlunda.

Svar på tråden nattjobb - förskola