• Anonym (propp)

Har du haft blodpropp i lungan? Hur kändes det?

Var hos läkare idag pga ryggont samt ont vid djup inandning. Det onda har jag haft i ett par dagar, trodde först jag sträckt mig. Igår fick jag feber också.

Ingen lunginflammation enl läkaren, däremot en pågående infektion. Ngt förhöjd sänka. Min minste är förkyld så det är nog därför jag går med lite feber. De pratade även om proppar men inget tydde direkt på det enl dem. De kände över mina underben, men inget annat. Skulle jag bli sämre skulle jag återkomma.

När jag nu googlar på proppar i lungorna stämmer ALLT in på mig så nu är jag såklart livrädd att jag ska bli döds-sjuk.....

Kan ngn lugna mig eller berätta?

• Svar på tråden Har du haft blodpropp i lungan? Hur kändes det?
  • josefineelin

Jag är 27 år och fick blodproppar i lungorna i augusti 2010, äter fortfarande waran.
    Vet ännu inte hur länge till jag kommer att äta det, hade väldigt många proppar i båda lungorna.

Jag blev sjuk i maj o fick lunginflammation, var en väldigt kraftig sådan.
    Så när jag fick propparna trodde jag att det var lunginflammation  igen för symptomen kändes liknande.

Symptomen som jag hade med propparna: blev svettig i pannan av att bara knyta skorna, väldigt ont bak i ryggen (lungorna), väldigt trött o ansträngd,  jobbigt att andas, kände mig helt slut som om jag hade influensa eller liknande!

Dem röntgade ju mina lungor, för jag hade skyhög sänka! 3-siffrig (minns inte hur mycket) men den ska ju ligga under 8! Och på röntgen såg dem ju att jag hade proppar.

Jag hade inte känt något i mina vader (brukar ju vara ett tecken), men propparna hade vandrat upp i lungorna utan att jag visste det.

Hur mår du nu är det något bättre?
    Om du fortfarande är ansträngd när du andas så tycker jag du inte ska tveka, ring 1177 eller akuten o säg att du vill bli röntgad för du misstänker blodpropp i lungan!

Kan hända att jag får äta waran livet ut då jag ärvt en viss del av min morfar, men jag hoppas inte det..

/josefine

Svar på tråden Har du haft blodpropp i lungan? Hur kändes det?