• Greta

Hur är det i Malaga/Marbella i november?

Hej!

Jag skulle behöva lite referenser från er som har varit i i Marbella eller Malaga i slutet av november. Hur är vädret? Är restauranger och annat öppet?

Tacksam för alla svar!

/Greta

• Svar på tråden Hur är det i Malaga/Marbella i november?
  • Fotavtryck

varit där i oktober. Då var allt öppet o shoppingen var kanon!
    Skulle dock inte åka dit med barn. 

• Greta
    Fotavtryck skrev 2011-07-14 23:00:26 följande:
    varit där i oktober. Då var allt öppet o shoppingen var kanon!
    Skulle dock inte åka dit med barn. 
    Hur var vädret då? Varför inte med barn?
  • Fotavtryck

Malaga kan jag inte svara för. Men Marbella var vädret straxt över 20 o vi badade i havet, men låg inte så mycket på stranden för så varmt var det inte.

Vi tog bilen till bergen o där var det bara 15 men på chibraltar var det nästan 30.

Det finns inte så mycket för barnen på Marbella. Men bör inte ta med dom på resturang, med tanke på att man inte äter för än kl 20-21 tiden o då är det fullt drag som gäller, om man nu inte är i "gamla stan" vill säga. Där är det fint o lungt o man kan promenera runt.Marbella åker man till för att shoppa loss på märkeskläder och mingla med "eliten"

Säkert finns det andra som har en helt annan uppfattning än mig. Men det var inte alls många barnfamiljer där då. bara unga och partysugna eller pensionärer.

Ta mallis eller liknande ist är mitt råd om man vill ha en familjesemester.

;)       

• barnsjuk

Jag är i Marbella ofta och det är absolut inget problem att ta med barn på restaurangerna. Det finns naturligtvis mer och mindre barnvänliga ställen. Vädret är ungefär som höst/vår, inget badväder direkt men inga problem att gå med kortärmat på dagarna. Öppet överallt.

För barn finns det jättefina lekplatser.

• Greta
    barnsjuk skrev 2011-07-16 23:28:16 följande:
    Jag är i Marbella ofta och det är absolut inget problem att ta med barn på restaurangerna. Det finns naturligtvis mer och mindre barnvänliga ställen. Vädret är ungefär som höst/vår, inget badväder direkt men inga problem att gå med kortärmat på dagarna. Öppet överallt.

För barn finns det jättefina lekplatser.
    Har du varit där så sent som i november då? Det får gärna vara soligt men svalt, men det är inte roligt om det bara är regn och rusk.

Vet knappt om vi räknas som barnfamilj då barnet bara är en liten bebis då. H*n är inte direkt i så stort behov av lekplatser och andra nöjen :) Vi hade isåfall tänkt att hyra en lägenhet i ett "klubbområde" i Calahonda. 
  • barnsjuk

Jag har varit där i början av November,  då var det sol och varmt på dagarna. På kvällarna kan man behöva en extra tröja eller jacka. Vi  håller till vid stranden i Marbella, mina svärföräldrar bor där.

Vet inte vad ni är intresserade av att se och uppleva där, men personligen tycker jag det är underbart bara att få uppleva att det är så ljust och varmt. Finns ett roligt shoppingcenter som heter La Canada( med spanskt n, hittar inte symbolen på datorn ;) ) samt någon av marknaderna som finns i närheten. Där kan man göra riktiga fynd.

• Greta
    barnsjuk skrev 2011-07-17 17:20:03 följande:
    Jag har varit där i början av November,  då var det sol och varmt på dagarna. På kvällarna kan man behöva en extra tröja eller jacka. Vi  håller till vid stranden i Marbella, mina svärföräldrar bor där.

Vet inte vad ni är intresserade av att se och uppleva där, men personligen tycker jag det är underbart bara att få uppleva att det är så ljust och varmt. Finns ett roligt shoppingcenter som heter La Canada( med spanskt n, hittar inte symbolen på datorn ;) ) samt någon av marknaderna som finns i närheten. Där kan man göra riktiga fynd.
    Det låter bra! Vi är mest ute efter en lugn semester med skönt väder (inte för varmt), träning, god mat hemma och trevliga utflykter. Vi har två bebisar och en 2-åring i sällskapet så det är inte allt för stressiga dagar vi har tänkt oss :)
  • Inversable

När jag och min kille var i Malaga i oktober för några år sen så hade vi riktig otur, regnade nästan konstant i 5 dagar. Var det sämsta vädret på flera år sa spanjorerna, vi har en kompis som bor där och han har många spanska vänner. Så man kan ha otur också, det är inte nån garanti att få soligt och fint den årstiden även om det kanske oftast är det.

• Greta
    Inversable skrev 2011-07-17 22:47:29 följande:
    När jag och min kille var i Malaga i oktober för några år sen så hade vi riktig otur, regnade nästan konstant i 5 dagar. Var det sämsta vädret på flera år sa spanjorerna, vi har en kompis som bor där och han har många spanska vänner. Så man kan ha otur också, det är inte nån garanti att få soligt och fint den årstiden även om det kanske oftast är det.
    Vädret är ju aldrig en garanti vart man än åker. Men eftersom det var sämsta vädret på flera år så hör det ju som sagt inte till vanligheterna.
  • ModestyB

Det är ju solsäkrast i Spanien. Málaga är en storstad 600000 inv. så där finns något för alla.

• barnsjuk

Greta, vill bara berätta att jag befinner mig i Marbella nu, och det är SÅ varmt. över 30 grader i solen på dagarna och kvällstid kan man gå med klänning utan att frysa. Helt underbart och många badar fortfarande.Hoppas vädret håller i sig tills du ska hit!!!

• GIFÅsskar

Jag var i Marbella i slutet av oktober och skulle vilja jämföra den tidpunkten med perfekta svenska sommardagar.. En riktig lyckträff visade det sig. Innan var jag lite frågande till om jag reste för sent på året för sommarkänsla, vilket jag nu absolut inte gjorde. En del kvällar i omedelbar närhet av november kändes uppfriskande med lite högre luft. Kallt var det då inte alls med en kavaj.  

Svar på tråden Hur är det i Malaga/Marbella i november?