• Maria123

Pärlplatta foto?

Undrar om någon vet någon bra hemsida där man kan ladda upp ett foto och göra det till en stor pärlplatta som blir som en tavla?

Någon som förstår vad jag menar? Vill ge bort i present.   

• Svar på tråden Pärlplatta foto?
  • Maria123

Okej, ska kolla på det, hittade också nu när jag såg att det heter photopearls att det finns ett startkit i svartvitt på bla panduro, lite lättare när man vet vad det man letar efter heter, hihi.

Hur gör man om man ska göra en stor bild, genomskinliga piggplattor förstår jag men ska man limma ihop dom eller hur funkar det?

• Moniqe1979

i startkitet ingår klisterark som är dubbelhäftande så man sedan kan limma upp hela rasket på plattan i en stor ram etc. mitt tips är dock köp ramen först gör plattan sen, väldigt jobbigt/dyrt när man måste specialbeställa en ram från gallerix för man valt märkliga mått

• Maria123

Åh, smart, det ska med andra ord bli det första jag kollar på, tack för tipsen båda två! 

• Maria123

Tackar tackar! Nu har jag köpt material på panduro och en ram på gallerix, sugen på att sätta igång, ska bara vänta på att pappa mailar över några fina foton att välja på, på min syrra som ska få den i arton års present. Tänkte antingen ta en bild på bara henne som liten eller ev en bild på henne när hon var liten tillsammans med hennes mamma (som dog när hon var elva). Så kan hon ha med den och hänga i sin kommande lägenhet också tänkte jag. Något hon förhoppningsvis kan ha med sig och den kan passa in överallt (om den blir snygg vill säga) Jag ska göra den i svart, grått och vitt.

Svar på tråden Pärlplatta foto?