• mg79

Hjälp, litet privat bröllop på Gotland !!

Jag och min sambo diskuterar om vi inte borde gifta oss... men ingen av oss är några festprissar, och vi vill inte lägga tiotusentals kronor på en enda dag. Vi vill hellre lägga pengarna på oss själva (en resa tex). 

Nu har vi kommit fram till att det kanske kunde vara mysigt att åka över till Gotland en lång-weekend i höst och passa på att gifta oss då. Men vi vill få hjälp med tips och råd om någon trevlig plats, och vad vi kan hitta på i övrigt.. (Vi tar med bilen över...)

Kyrklig vigsel är ett måste enl. min sambo, men det behöver inte nödvändigtvis vara i en kyrka.

Vi funderar på om vi ska säga till våra familjer (som bor på helt olika håll i landet) att "den och den helgen har vi bokat en resa till Gotland och då tänker vi gifta oss, vill ni följa med och dela denna upplevelse med oss så vore det trevligt men var och en får stå för sina egna kostnader". Funkar det tror ni?? 

Det vi tänkt oss är kanske att vi efter vigseln åker någonstans och äter en god middag ihop. Jag skulle dock vilja ha någon sorts brudklänning och vara lite fin, men inte "prisessbakelse", men hur gör man med foto om det bara är vi två? Och ser det lite löligt ut om vi ensamma kommer uppklädda i vigselkläder till en restaurang och sätter oss och beställer mat?!?

Det skulle vara tevligt med en lite mysigare boende, som gärna har någon bubbepool eller något man kan nyttja på kvällen.  

Kan ni dessutom rekommendera någon som kan hjälpa oss hitta: 

- Någon som kan fixa en enkel håruppsättning
    - Florist för enklare brudbukett
    - Tips på enkel klänning för en brud som inte är trådsmal Obestämd
    - Var kan vi hitta ringar som inte kostar en halv förmögenhet (1000-2000 kr räcker gott..) 
    - Tips på mysigt boende (se ovan)
    - Vigselplats

Bara ös på med tips och ideer är ni snälla! 

• Svar på tråden Hjälp, litet privat bröllop på Gotland !!
  • Lena

Kolla på förlovningsringar när ni tittar på ringar. De är ofta enklare och billigare.

Visby hotell tror jag det är som har bad under romerska valvbågar.

• mg79

Tack! Ska kolla upp hotellet! 

• EMTP

Ni kan gifta er i en av ruinerna inne i Visby?

Julia Hultgren hyr ut och säljer brudklänningar. Du kanske kan ta mått och skicka och sedan prova klänningar i er hemstad (bara skriva upp modell och sådant).

Återkommer med tips.

Svar på tråden Hjälp, litet privat bröllop på Gotland !!