• Ceridwen

Är tonfisk på burk nyttigt?

Är det nyttigt? Och vad innhehåller det för vitaminer och mineraler?

• Svar på tråden Är tonfisk på burk nyttigt?
  • HårdrocksMamma

Inte den i olja iaf, annars är jag inte så insatt.

• Bebis

I du är vad du äter programmet igår pratade de om tonfisk o vad det innehöll men jag kommer inte ihåg det nu... Nyttigt var det i vilket fall...

• Ceridwen

Tonfisk i vatten menar jag.

• Ceridwen

lata kocken Johanna:

tack så mycket! du e duktig du!

• wellah

nyttigt som sjutton, massa proteiner! Jag äter i perioder en burk om dagen... (tonfisk i vatten)

• lata kocken Johanna

de där Fnummrena som står i slutet är olika fettsyror

och där ser man att det är rätt OK med EPA och DHA

• TrollungensMamma

De ä jätte nyttigt å inehåller en massa proteiner bla. Men makrill i tomatsås ska tydligen vara nyttigare..

• estrell

Tonfisk på burk i vatten är jättenyttigt, men man ska inte äta det för ofta bara. Det innehåller mycket proteiner och mättade fettsyror som är bra för hjärtat och hälsan!!

• Porotina

Mat på burk är ju aldrig samma sak som färsk eller okonserverad, men tonfisk på burk är ändå nyttigare än köttkorv, eller vad man nu jämför med.

kolla in här
    www.recepthjalpen.se/compare_nutrition.php%5B%5D=618&selected_ingredients%5B%5D=619&selected_ingredients%5B%5D=595&selected_ingredients%5B%5D=1482&btnCompare=Visa+j%E4mf%F6relse

se om det är nån hjälp!

• Snova

Hur är det med fiskbullar egentligen nu när tonfisken är avklarad. Älskar fskbullar i hummersås men är det bara slaggprodukter? Lite nyttigt borde det väl vara? Ngn Omega3 tro?

• Ceridwen

Porotina:

Ja, men man får ju inte äta färsk tonfisk när man är gravid så därför får det bli på burk.

• Misa

hmm.. min BM sa att tonfisk på burk inte är att rekommendera för gravida. Jag älskar tonfisk och har plågats hela graviditeten av att inte få äta den... men vad säger ni? har ni hört nåt liknande eller mumsar ni på som vanligt? Mmmm.. makrill i tomatsås...smaskens.. :)

• Bebis

Din BM snackar goja Misa läs på slv

"Ät inte:

abborre, gädda, gös, lake ål och (stor) hälleflundra, svärdfisk, haj, rocka och tonfisk (gäller ej konserverad tonfisk)
    lever från torsk och lake (från www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx )"

• uniMog

Jag skulle nog hellre ta den i olja förutsatt att det är en "nyttig" olja. Vi är aldeles för rädda för fett!!!!

• vadskajaghetadå

min dietist har sagt att fiskbullar, makrill i tomatsås och tonfisk på burk är nyttigt

• Porotina

HAHA
    färsk tonfisk kan iaf inte jag kosta på mig
    så det är ju tur att man får äta den i konserv hehe

Svar på tråden Är tonfisk på burk nyttigt?