• Äldre 14 Jul 11:48
    25609 visningar
    37 svar
    37
    25609

    Mat på cypern som gravid?

    Är väldigt nojig över bakterier och att bli magsjuk osv så jag vill ha lite tips på "säker" mat..
    Om det nu finns nån sån.. Tänker mest på att det är så varmt där och bakterier frodas mer..
    Ska till cypern nu den 29e i en vecka.

    Kan man äta halloumi?

  • Svar på tråden Mat på cypern som gravid?
  • Äldre 14 Jul 11:49
    #1

    Ingen koll...men maten på cypern är överlag väldigt fräsch. Tänk på att inte dricka iskallt vatten!


    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Äldre 14 Jul 11:49
    #2

    Ät mat som är rykande varm och som svalnar på din tallrik så är bakterierna döda.

  • Äldre 14 Jul 11:51
    #3

    Flamberat är något Cyprioterna verkar älska...finns på varje meny. Så det bör ni iaf prova


    Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Äldre 14 Jul 12:52
    #4

    Varför inte dricka iskallt vatten? Jag ska till bulgarien v 30 och är också halvnojjig över maten...

  • Sarasv­ensson­87
    Äldre 14 Jul 12:58
    #5

    Jag och min sambo var på cypern i april, jag tänkte på vad jag åt, åt inte kycklingen och för mycket kött.. men annars åt jag det mesta :)! Jag blev inte dålig och inte sambon heller.. Drick dock inte vatten ur kranen! 
    Men kanske undvika "färdig mat" som typ sallad som man kan köpa ute efter gatorna osv 

  • Äldre 14 Jul 13:44
    #6

    Tack för svaren! Trodde folk skulle klaga på att jag övernojjar, men så fick man massa tips istället, härligt!! :)

    Varför inte iskallt vatten undrar jag med? om man dricker vatten från flaska borde det väl va ok?

    Flamberat måste jag testa :)

  • Sarasv­ensson­87
    Äldre 14 Jul 13:48
    #7
    Fiskflundran skrev 2011-07-14 13:44:11 följande:
    Tack för svaren! Trodde folk skulle klaga på att jag övernojjar, men så fick man massa tips istället, härligt!! :)

    Varför inte iskallt vatten undrar jag med? om man dricker vatten från flaska borde det väl va ok?

    Flamberat måste jag testa :)
    Alla blir nojjiga mer eller mindre då man väntar barn, skulle jag tro :)! 

    Jag har ingen aning om varför man inte ska dricka iskallt vatten, då det kommer från flaska.. vet jag faktiskt ingenting om! Jag drack iskallt vatten från flaska hela tiden!
    Jag var så nojjig, så på kvällarna och morgonen då vi borsta tänderna så tog jag vatten från flaska, sköljde inte ens av tandborsten med vatten från kran :p haha!  
  • Äldre 14 Jul 13:54
    #8
    Sarasvensson87 skrev 2011-07-14 13:48:48 följande:
    Alla blir nojjiga mer eller mindre då man väntar barn, skulle jag tro :)! 

    Jag har ingen aning om varför man inte ska dricka iskallt vatten, då det kommer från flaska.. vet jag faktiskt ingenting om! Jag drack iskallt vatten från flaska hela tiden!
    Jag var så nojjig, så på kvällarna och morgonen då vi borsta tänderna så tog jag vatten från flaska, sköljde inte ens av tandborsten med vatten från kran :p haha!  

    Hehe skönt o höra att man inte e ensam om sina nojjerier ;)

    Sist jag va på cypern blev jag magsjuk o kräktes (va inte gravid då)
    har ingen aning om vad jag blev dålig av men det va inte roligt :s


     

  • Sarasv­ensson­87
    Äldre 14 Jul 13:57
    #9
    Fiskflundran skrev 2011-07-14 13:54:53 följande:

    Hehe skönt o höra att man inte e ensam om sina nojjerier ;)

    Sist jag va på cypern blev jag magsjuk o kräktes (va inte gravid då)
    har ingen aning om vad jag blev dålig av men det va inte roligt :s


     


    Nej det är du aldrig, så man kan nojja sig över saker och ting :p!

    Usch det var inte roligt! Se till att du inte blir det denna gång då då har en bebis i magen:)!  Men som sagt, tänk på vad du stoppar i mig.. är mitt råd!

    Ett till råd, ha stödstrumpor på dig under flygresan och försök röra på fötterna även om du sitter ner på sätet, till och från och ta en tur i gången :) 
  • Äldre 14 Jul 14:07
    #10
    Sarasvensson87 skrev 2011-07-14 13:57:07 följande:
    Nej det är du aldrig, så man kan nojja sig över saker och ting :p!

    Usch det var inte roligt! Se till att du inte blir det denna gång då då har en bebis i magen:)!  Men som sagt, tänk på vad du stoppar i mig.. är mitt råd!

    Ett till råd, ha stödstrumpor på dig under flygresan och försök röra på fötterna även om du sitter ner på sätet, till och från och ta en tur i gången :) 
    Precis, känns mycke värre om man skulle råka ut för det nu me bebis o allt.

    Vilket kött är bäst? Och hur är det med fisk?

    vilket bra råd! tar gärna emot såna med då jag aldrig flugit som gravid heller.. :) vart köper man stödstrumpor?
Svar på tråden Mat på cypern som gravid?