• nettan79

livlig bebis i magen innan förlossningen??????

Ja jag undrar om det är någon som har haft en liten vilde i magen när förlossningen närmar sig???
    jag har nämligen en mycket rörlig bebis i min magen som inte verkar vilja lugna ner sig än fast det måste var trångt där inne nu, hoppas bara att det inte betyder att förlossningen är långt borta, eftersom de flesta säger att bebisen lugnar ner sig inna det är dags.
    vill ju ha en bebis senast i helgen. har BF imorgon 17/12

• Svar på tråden livlig bebis i magen innan förlossningen??????
  • hellena

Jag har BF julafton och min bebis har varit sjövild sen vecka 20. den är fortfarnde sprallig. jag frågade min barnmorska om de inte ska lugna ner sig när det börjar bli dax, men hon svarade att det är så olika barn till barn. Vissa bebisar sprallar i magen in i det sista=0) det är väl sådana vi har *ler*

Lycka till*****
    Hur mår du annars????

• Maraschino

Jag har Bf idag och min bebis är då lika vild som vanligt, den har nog inte förstått att den ska lugna ner sig innan den ska ut!!! :)

Fast å andra sidan ligger oxå den lilla ännu kvar i magen!!! och nu kan den gärna stanna minst ett dygn till för imorron fyller min son sju!!!

• nettan79

skönt att höra att man inte är ensammen om en vild baby. men det börjar göra riktigt ont nu när den bökar på där inne fram för allt ner mot urinblåsan.
    jag har haft mensverk i ca en vecka till och från men sedan i går kväll så har den varit konstant, men ingen slempropp har jag sett till

• ninakanina

Vår Isabella föddes natten till torsdag 8/12. Värkarna satte igång onsdag morgon kl.06.30. Jag tyckte att hon rörde sig "annorlunda" i tisdags kväll. Hela magen liksom böljade.
    Hon har annars varit ganska livlig under graviditeten, fast på slutet bökade hon mest runt och körde fötterna i mina revben.

Lycka till!
    /nina

• HååGe

Jag har också BF idag och har en mycket livlig krabat i magen. Inatt var jag vaken ett par timmar med värkar som gjorde ganska ont, men efter två panodil somnade jag och det hela avstannade helt. Frustrerande till tusen. Det skulle ju vara så trevligt om den ville komma nu i helgen, men jag har förstått att man kan ha nattliga värkar som avstannar i en vecka eller så. Julaftonsbebis????

• Mazarinen

Har 8 dgr till BF men ser helst att den kom igår... Det bökas för fullt där inne så det gör riktigt ont ibland... Kanske ska passa på och gå och lägga sig nu när det är lugnt därinne...

Nettan79: Slemproppen behöver inte gå först eller vattnet för att det skall sätta igång...

Förvärkar kan man ha i mååånga dagar innan det är dags... Tur att man har förberett sig på en ny ask Panodil ifall man råkar ut för segdraget förvärksarbete.

• Smurfen06

Min lill* är också sjövild, särskilt sen huvudet kom nedåt istället för uppåt, vilket skedde denna vecka. Är nu i v 38. Jag tycker att det har gjort ont pga alla rörelser i magen. Magen farliksom fram och tillbaka...upp och ned. Skumt. Sen ilar det nedåt i undre delen av magen och i underlivet. Jag tror att den borrar sig djupare ner i bäckenet då. Man hoppas att något ska vara på g snart...

• Bara Sarah

Jag har kännt annorlunda faktiskt. Han ( ja vi vet att iv väntar en Mille)rör sig på ett annat sätt och mer hela tiden också. Har bf på onsdag men känns ändå som om jag har turen å få liiiite liiiite tidigare.. bara därför att

Svar på tråden livlig bebis i magen innan förlossningen??????