• pindile

Du som haft bröstcancer!!!!

Du som haft bröstcancer eller känner nån som haft det:  Hur upptäcktes det? 

Jag ska till bröstmottagningen nästa tisdag och undersöka mig då jag hittat en knöl i mitt vänstra bröst. Knölen sitter på utsidan, är stor som en vindruva ungefär, gör inte ont,(ömmar lite efter att jag klämmat bara) 
    Jag är nervös nu att det kan vara nåt fel, nåt riktigt fel.......Hoppas att det är nåt ofarligt, men klart tankarna springer iväg ju:(  

• Svar på tråden Du som haft bröstcancer!!!!
  • pindile

Tack ska du ha:) !!! va länge sen i tråden, hur e allt med dig? 
    Här verkar ju inte eländet ta slut ju......aldrig får man va normal bara..... 

• Medusan
    pindile skrev 2011-07-14 19:51:55 följande:
    Tack ska du ha:) !!! va länge sen i tråden, hur e allt med dig? 
    Här verkar ju inte eländet ta slut ju......aldrig får man va normal bara..... 
    Det är sådär. Jag tycker att jag känner av lungorna till och från och det skapar mycket oro. Har du fortfarande känningar efter dina proppar? Jag har nu varit utan waran i ca 4 månader och det går bra men väntar fortfarande svar på min koagulationsutredning som jag gjorde för flera månader sedan (ringde och frågade om den förra veckan och de har missat att skicka svar så jag hoppas verkligen att det inte är något konstigt med  provsvaren för då river jag upp himmel och jord  i och med att jag gått länge utan att veta det*suck*).

Lider verkligen med dig och hoppas att du får vara ordentligt frisk snart {#emotions_dlg.flower}

Hur är det med ryggproblemen?
  • pindile

åh d e sådär här med....:(
    jag har fortfarande stora problem emd ryggen och inflammation i höfterna....e inte bra trots operationen...
    Känner av i benet efter proppen ibland, inte lika ofta i lungan längre, det e ju iaf skönt. Men hatar o få den där krampkänslan i benet som jag känner igen så väl....:(
    Jag är såååå orolig nu för knölen jag fått i bröstet, mest pga att varje ggn jag haft problem de sista åren har det faktiskt visat sig va nåt väldigt allvarligt........pust....jag orkar inte med en sak till nu, hoppas verkligen att jag får svar fort på vad det är för knöl så jag slipper oroa mig mer.......
    Jag fick en tid på tisdag på bröstmottagningen så jag ska in dit......
    Jag fick ocskå vänta länge på min koagulationsutredning, men fick till slut svar på ett återbesök, efter att jag bad om det själv......     

• Medusan
    pindile skrev 2011-07-14 20:24:40 följande:
    åh d e sådär här med....:(
    jag har fortfarande stora problem emd ryggen och inflammation i höfterna....e inte bra trots operationen...
    Känner av i benet efter proppen ibland, inte lika ofta i lungan längre, det e ju iaf skönt. Men hatar o få den där krampkänslan i benet som jag känner igen så väl....:(
    Jag är såååå orolig nu för knölen jag fått i bröstet, mest pga att varje ggn jag haft problem de sista åren har det faktiskt visat sig va nåt väldigt allvarligt........pust....jag orkar inte med en sak till nu, hoppas verkligen att jag får svar fort på vad det är för knöl så jag slipper oroa mig mer.......
    Jag fick en tid på tisdag på bröstmottagningen så jag ska in dit......
    Jag fick ocskå vänta länge på min koagulationsutredning, men fick till slut svar på ett återbesök, efter att jag bad om det själv......     
    Förstår att du känner dig orolig. Jag läste lite om knölar i bröstet och såg att 2 av 3 är helf ofarliga och även i de fall de inte är ofarliga så är chanserna att man botas helt mycket goda! Du får försöka tänka positivt även om det är svårt. Försök hålla dig sysselsatt så att tiden går fort.

Din koagulationsutredning visade väl inget? Jag utgår ifrån att min inte heller visar något för det vore ju katastrof om de missar att lämna provsvar som är akuta, vilket det ju är, om det är några konstigheter. Jag lär få den i posten denna vecka eller senast nästa i alla fall, går som på nålar och väntar.

Jag håller tummarna för att det inte är något farligt med din knöl, jag tror verkligen inte att det är det!
  • amulelin

Håller tummarna för dig hoppas allt går bra.

• Ökänd
    pindile skrev 2011-07-14 16:40:22 följande:

Du som haft bröstcancer eller känner nån som haft det:  Hur upptäcktes det? 

Jag ska till bröstmottagningen nästa tisdag och undersöka mig då jag hittat en knöl i mitt vänstra bröst. Knölen sitter på utsidan, är stor som en vindruva ungefär, gör inte ont,(ömmar lite efter att jag klämmat bara) 
    Jag är nervös nu att det kan vara nåt fel, nåt riktigt fel.......Hoppas att det är nåt ofarligt, men klart tankarna springer iväg ju:(  

Det är ju tyvärr omöjligt att svara på utifrån de fakta du/vi har. För mig har det varit exakt likadant båda gångerna jag har upptäckt knölar i bröstet. Första gången var det falskt alarm, det var en körtel typ. Nu senast var det tyvärr cancer. Opererade mig i onsdags. Det enda jag kan säga är att det är bra att du går och kollar det. Och lycka till!
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • pindile
    Ökänd skrev 2011-07-17 22:24:55 följande:

Det är ju tyvärr omöjligt att svara på utifrån de fakta du/vi har. För mig har det varit exakt likadant båda gångerna jag har upptäckt knölar i bröstet. Första gången var det falskt alarm, det var en körtel typ. Nu senast var det tyvärr cancer. Opererade mig i onsdags. Det enda jag kan säga är att det är bra att du går och kollar det. Och lycka till!

Oj, hur kändes din knöl nu då om man jä'mför med de andra ggrna?
    Hoppas verkligen att allt kommer gå bra. Får du nån mer behandling nu då?
    Skickar en styrkekram till dig!!!

• pindile

föressten , jag ska in imorgon och kolla upp knölen. Men jag tycker faktiskt att den blivit mkt mindre än för ett par dagar sen. Så jag tror att det säkert är falsk alarm......annars borde väl inte knölen kunna krympa?

• Ökänd
    pindile skrev 2011-07-18 18:24:51 följande:

Oj, hur kändes din knöl nu då om man jä'mför med de andra ggrna?
    Hoppas verkligen att allt kommer gå bra. Får du nån mer behandling nu då?
    Skickar en styrkekram till dig!!!

Det är det jag säger, det kändes ingen skillnad mellan gångerna. Möjligen att den sista knölen kändes hårdare på slutet, men jag är inte säker. Därför det är så viktigt att inte vänta med att åka in. Angående behandling osv vet jag inte riktigt än, jag ska snart in på återbesök och då kommer jag att få veta mer. Är det mammografi du ska på imorgon? Bra att du tar itu med det.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • pindile
    Ökänd skrev 2011-07-18 18:32:28 följande:

Det är det jag säger, det kändes ingen skillnad mellan gångerna. Möjligen att den sista knölen kändes hårdare på slutet, men jag är inte säker. Därför det är så viktigt att inte vänta med att åka in. Angående behandling osv vet jag inte riktigt än, jag ska snart in på återbesök och då kommer jag att få veta mer. Är det mammografi du ska på imorgon? Bra att du tar itu med det.
    det är en vanlig undersökning imorgon, sen skickar dom mig vidare om det behövs. Men jag tror inte det eftersom min knöl krympt kraftigt nu. Nu får man liksom leta efter den innan kändes den hur mkt som helst..........Hoppas att den är helt borta imorgon, jag kommer gå dit ändå, skönt att få förklarat vad det kan vara och att ett proffs undersöker mig ordentligt.....
  • pindile

Det gick bra idag. Jag behövde ingen mer undersökning. Knölen har krympt kraftigt och läkaren kände ordentligt. Hon var helt säker på att det var en cysta jag hade haft. Om den skulle fyllas igen och inte krympa så kunde jag höra av mig för nya undersökningar......känns sååååå skönt nu att kunna släppa detta :)

• Medusan
    pindile skrev 2011-07-19 17:19:09 följande:
    Det gick bra idag. Jag behövde ingen mer undersökning. Knölen har krympt kraftigt och läkaren kände ordentligt. Hon var helt säker på att det var en cysta jag hade haft. Om den skulle fyllas igen och inte krympa så kunde jag höra av mig för nya undersökningar......känns sååååå skönt nu att kunna släppa detta :)
    Härligt Solig
  • Ökänd
    pindile skrev 2011-07-19 17:19:09 följande:

Grattis! Eller vad man nu säger.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • pindile

tack ska ni ha:)
    lillalolilla: lycka till nu för dig!! hoppas att allt kommer gå bra och du blir helt frisk!! 

Svar på tråden Du som haft bröstcancer!!!!