• Kristin Å

Rosa flytningar

Hej!
    Min sambo och jag har planerat att skaffa ett andra barn.
    Jag hade ÄL den 29 Juni och min menscykel är väldigt oregelbunden men räknade ut att den skulle komma mellan 12-14 Juli och jag har inte fått någon mens ännu. Jag gjorde ett g-test den 10 men då visade det negativt. Och idag har jag haft som mesnvärk men det har bara kommit som flytningar och flytningarna har börjat bli rosafärgade, vad kan det bero på?
    Ibland så käns det precis som att det kommer mens, som den där rinnande känslan men när jag kollar efter så är det bara lite vita/rosa flytningar.
    Innan jag brukar ha mens så brukar det komma som bruna flytningar men har aldrig kommit rosa flytningar förut.
    Vore tacksam för massor av svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 22:29
    Någon som känner igen sig? Är förvirrad och vill ha så mycket tips och råd som möjligt!

• Svar på tråden Rosa flytningar
  • Kristin Å
    sissen87 skrev 2011-07-14 20:13:23 följande:
    Hade precis likadant och undrar samma sak! Nån som vet?
    Förklara hur du upplever/upplevt det? Efer ÄL så har jag hela tiden mått illa och nu när den beräknade mensen är 12-14 så har det helt plötsligt slutat. Har börjat få ont precis nedanför vänstra revbenet. Och jag har nog aldrig kännt mig så trött som vad jag är nu för tiden. Och ont i halsen har jag börjat fått också men det kan väl knappast vara en graviditets-symtom? Hoppas verkligen inte att mensen kommer men är ju endå lite nyfiken på vad den där vita/rosa flytningen är för något? Tog en varm dusch precis, har hört att mensen kan sätta igång då. Men än har det inte hänt nått. Och nu efter duschen så känns det som det rinner hela tiden men när jag väl kollar så har det bara kommit lite flytningar, det är inte tjocka flytningar utan ser ut som vanlig vätska, och den rosa färgen har försvunnit helt nu.
  • Becka81

När man läser på lite märker man att det här med flytningar är olika från person. En del med spottings innan mens menar att de försvunnit de gånger de varit gravida och tvärtom för de som inte haft spottings. Själv fick jag en blodblandad flytning fyra dagar innan BIM, vilket kan ha varit ägget som fäst. Rosa flytningar brukar heller inte vara något allvarligt. Ett tips är att vänta med att testa till efter BIM särskilt om man är osäker på när den är. Sedan finns det ju de som är låghormonare och som det tar ett tag för innan det visar plus. Lycka till!

• Sara 340

Hej,

Jag hade ÄL den 2:e juli och BIM är idag. Har haft rosa flytningar sedan den 10:e. Jag springer också och kollar för jag är så nyfiken och vill inte att mensen ska komma.
    Har mått väldigt illa i en vecka nu och måste ha en plastpåse i beredskap hela tiden.

Det blir isåfall vårt andra barn och jag hade inte flytningar förra gången. Däremot hade jag ett missfall i jan som började med rosa och blev mer och mer. Så jag är orolig för att detta ska bli likadant.

Hoppas hoppas!

• Malin28

Hej!
    När jag väntade min andra pojk så fick jag rosa flytningar , de kunde även vara lite bruna.. Men ju närmare mensen jag kom så visade mitt grav test positivt:)

Jag upplevde då att det var det sista som fanns kvar i livmodern som stöttes ut:) 

• Malin28

Sara.. Ta ett test, jag tror det visar positivt:)

• Kristin Å

Jag var inte gravid. Fick mens den 15 så den var försenad 1 dag. Det är helt sjukt vad besviken och deppad och helt nere man kan bli på grund av att man gott och hoppas på något. Kändes verkligen som det skulle vara ett +. Bara att försöka igen. Tror det blir lättare att bli gravid om man inte tänker hela tiden på bebis, är det inte så? Kanske till och med är lättare att bli gravid om man är full? ;) Haha...

Svar på tråden Rosa flytningar