Har bestämt mig nu... Min lilla vovve ska få somna in...
Jag har vetat i flera månader att det var på väg utför för vovven. Och jag har gråtit för detta så många gånger. Men jag trodde att jag skulle få några månader till iallafall, det var ju inte SÅ illa än. Jag har velat fram och tillbaka hela tiden. När han hade dåliga dagar så sa jag att jag skulle boka tid för avlivning men då var han alltid pigg och glad igen nästa dag och då tänkte jag att han kommer klara ett tag till. Det har svängt så fram och tillbaka. Som det gör när de blir dåliga sakta. Det har nästan varit det värsta, att vela fram och tillbaka och inte kunna ställa in sig på något.
Nu har han blivit så dålig att jag tycker att det börjar bli ovärdigt för honom att leva, även om han är glad ändå. Jag har bestämt mig. Nu ska det ske. Oavsett hur pigg och glad han kommer verka så får jag inte ändra mig fler gånger. För nu är det ingen tvekan mer om att kroppen kommer lägga av snart, och så länge väntar jag inte. Vill inte vänta tills han lider så mycket att ALL glädje är borta. Det känns fel att avliva en hund som känner glädje men jag måste. Och på ett sätt känns det skönt. Det är snart över. Den psykiska pressen. Men samtidigt kan jag inte sluta gråta när jag tittar på honom... Och jag känner mig som en svikare som har en massa dubbla känslor. Skäms att jag ens har en enda procent av mig som kommer känna lättnad. Inte lättnad för att vara av med honom, men för att hela tiden gå och vänta på vad som komma ska. Men det känns så fel att ens tänka så. Gud vad jag älskar min lilla hund... Inbillar mig att han blev så dålig nu just pga mina dumma tankar. Som ett straff.
Har gråtit hela dagen, är helt slut. Och värre kommer det bli.