• aikidoaasa

Klädmösnter till baby

Nu när jag är gravid så kommer ju längtan efter att få skapa en del egna aby kläder till min blivande lilla bebis.

Jag vet om Ottobre som tidning med fina bebisplagg/ barnplagg, men de verkar inte ha för de allra minsta. Finns det någon annan tidning eller källa med fler än bara ett plagg åt gången? (Så som det endast verkar finnas i Burda, i tidningen finns inget så litet i de tidningar jag har skaffat under åren...)

Stoff & Stil hade för de små, men de mönstrena är redan urklippta enligt den storlek som man vill ha... vilket jag inte vill. Jag vill kunna använda mönsterark flera gånger och med olika storlekar.  

Någon som har några tips?  

• Svar på tråden Klädmösnter till baby
  • aikidoaasa
    Summermom11 skrev 2011-07-14 21:56:38 följande:
    Rita av mönsterna på tunnt papper så slipper du klippa ut
    det är så jag gör... men som sagt så har jag inte hittat några mönster i så små storlekar.

Stoff & Stil har redan klippt mönstrena när de kommer om man beställer dem så där får man inte direkt välja så mycket.

Jag som vill kunna klä dem redan när de som är som minst.  
  • Selma1966

Gå till en tygaffär och välj mönster från deras alla kataloger och köp. De har ofta mönster med flera plagg i samma bunt. Ibland får man beställa men det kan det vara värt.

• Leone i Västerås

Jag syr jättemycket barnkläder, och en av mina favoritböcker med barnklädesmönster är 

Sy Och Sticka Till Barn 0-3 År av Hanne Meedom & Sofie Meedom

Den är tyvärr slutsåld hos förlaget men går att få tag i begagnad. En mycket bra bok med mönster i strl 56-98 cl.

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • burtok

Inte vad jag kan komma på just nu. Men ta mönster från Ottobre och rita omd em som du vill ha...

• Summermom11
    aikidoaasa skrev 2011-07-14 21:58:16 följande:
    det är så jag gör... men som sagt så har jag inte hittat några mönster i så små storlekar.

Stoff & Stil har redan klippt mönstrena när de kommer om man beställer dem så där får man inte direkt välja så mycket.

Jag som vill kunna klä dem redan när de som är som minst.  

Jaha jag fattade som att det var vanliga mönsterark med flera storlekar
  • aikidoaasa
    burtok skrev 2011-07-14 22:02:08 följande:
    Inte vad jag kan komma på just nu. Men ta mönster från Ottobre och rita omd em som du vill ha...
    Tyvär har jag inte så stor syvana att jag kan ändra på mönster till en helt annan storlek. Däremot kan jag till viss del anpassa mönster till att vara lite annorlunda... 
  • burtok
    aikidoaasa skrev 2011-07-14 22:18:43 följande:
    Tyvär har jag inte så stor syvana att jag kan ändra på mönster till en helt annan storlek. Däremot kan jag till viss del anpassa mönster till att vara lite annorlunda... 
    Testa... Jag lovar att det kommer att gå. Börja som du skrev att ändra lite osv. Klipp sönder gamla plagg rita av mm. Använd billigt tyg när du testar... tex köp gamla t-shirts på Myrorna (strl XXL) och klipp och testa.... man lär sig mycket på det.
  • aikidoaasa
    burtok skrev 2011-07-14 22:39:50 följande:
    Testa... Jag lovar att det kommer att gå. Börja som du skrev att ändra lite osv. Klipp sönder gamla plagg rita av mm. Använd billigt tyg när du testar... tex köp gamla t-shirts på Myrorna (strl XXL) och klipp och testa.... man lär sig mycket på det.
    Jag får väl ta och göra det när jag har min egna lilla provdocka att testa på.
  • redfox

Men Ottobre har många basic mönster i små storlekar, alltså 50 cl. Vet inte om du är ute efter ännu mindre storlekar?

• Stormorsan

Meedom böckerna kan finnas på ditt bibliotek. Det finns även andra böcker med bifogade mönsterark på biblan.

• IsaCMoJs

Ottobre är ju från strl 50!

Svar på tråden Klädmösnter till baby