• Noddan

Dålig andedräkt ??? 8 månader

Hej

Min 8 månaders son har dålig andedräkt, fastän vi borstar tänderna morgon OCH kväll. Han verkar inte lida ett dugg men jag är ju orolig ( 1'a gångsmamma), kan det vara så? Eller är det något tok?

• Svar på tråden Dålig andedräkt ??? 8 månader
  • Peztis

Det behöver inte vara munhålan det är fel på, det kan vara magen också. Om magmunnen inte sluter sig ordentligt så kommer lukt upp från magsäcken.

Jag tror du bör nämna det för din bvc även om det säker inte är något allvarligt eller något att vara orolig för.

• Tin o Trolls mamma

Har du kollat att han inte har någon infektion i munnen eller halsen? I värsta fall kan det bero på något fel i magen eller diabetes. Ta honom till bvc och be dem kolla upp det. (Sänka + socker exv.)

Ekorren.

• Noddan

Oj... nu blev jag orolig.. diabetes???

• Peztis

Har han haft det länge då?
    Han behöver inte lite tandtråd då?

Du kan ju ringa sjukvårdsupplysningen också, så slipper du våra spekulationer

• Peztis

Han har inte ätit något konstigt då? Jag menar, det behöver ju inte vara så allvarligt!

• Noddan

Hmmm.. jag ringer nog till sjukvårds upplysningen. Han har bara 2 tänder än så tandtråd är nog inte lösningen.

Tack för alla svar!

• Noddan

Jag har tänlt på det i ca 1,5 vecka!

• Tin o Trolls mamma

Oroa dig inte nu bara för att jag skrev att det KAN vara diabetes. Jag vet bara att man ofta kan upptäcka det om en person börjar lukta konstigt, men det är då en acetonliknande doft.

Det är mer troligt att magmunnen inte är riktigt stängd eller att han har en halsinfektion/matrester som fastnat bakom halsmandlarna.

Ring du så att du slipper oroa dig!!

Kram, Ekorren.

• Noddan

Ja, inte doftar han aceton! Ska kolla det där om ngn infektion, han har haft lite feber till och från så det är väl inte omöjligt!

• Scraptroll

Hur menar du med luktar illa? min dotter brukar lukta väldigt mycket i munnen av maten hon har ätit under dagen o det kan jag tycka luktar illa.

• lilleli

Har oxå upplevt att min son luktar lite skumt i munnen.....brukar borsta lite på tandköttet i hela munnen så att det blir rent och upplever att det blir bättre...kanske innbillning...vad vet jag

• Tiitu

Hej, är det inte så att när barn får tänder att det luktar lite illa? Jag har en pojk på 1 år och jag minns att min mamma sa till mig när han fick tänder att det brukar lukta illa. kanske fler tänder på g? Lycka till.....

• teasmamma

Hej hej. Kan kanske vara lite svamp. Det är ganska vanligt. Inget farligt. Ge honom lite bubbelvatten på tsk så brukar det försvinna

• Ylle

jag har märkt att vår lilla tjej har en tendens att lukta lite dåligt i munnen när det är tandsprickning på gång...

Svar på tråden Dålig andedräkt ??? 8 månader