• juliiii

Finnar i hela pannan efter trådning!!! BEHÖVER AKUT HJÄLP...

Jag vill gråta när jag ser mig själv i spegeln. Har fått massor med små finnar i pannan efter trådning. Det kliar och svider, jag smörjer med hydrokortison men det verkar inte hjälpa.. Har smort mig i en dag, hur lång tid tar det innan det normaliserar sig? Jag kan inte ens gå ut bland folk!! :(

• Svar på tråden Finnar i hela pannan efter trådning!!! BEHÖVER AKUT HJÄLP...
  • MammaTillMaja

Lägger du på en fet salva så ökar ju produktionen av talg och därmed får du mer finnar.

Nu har jag aldrig testat trådning, men din hy är ju märkbart irriterad när du skriver att det kliar och svider. Använd bättre produkter för hyn och ge det ett par dagar.

• oOMayaOo

Det hände mig också när trådgubben insisterade på att ta bort VARENDA litet fjun jag hade i ansiktet. Tyvärr så kan jag inte säga någonting lungnade då min hud blev jätteful, fullt med ärr och tog lång tid att återhämta sig, vi snackar år. Men jag gjorde inget speciellt åt det, du kanske kan fråga en hudläkare?

• martinam

Varför trådar man pannan?!? Du drar ju ut hårsäckarna å lämnar då porer helt öppna, att sen fylla i dessa hål med fet kräm e inte så smart. Kvätta med bra ansiktsskrubb för å få bort allt jox du lagt dit och avsluta med avsikts arten som drar ihop porerna. Avsluta med hudkräm utan olja.

• Momalicious

Är det finnar då? Låter mer som irriterade hårsäckar. Finnar brukar ju inte klia och svida.
    Tvätta rent, på med ansiktscatten och lägg på lite aloe vera.

• martinam
    martinam skrev 2011-07-15 00:59:24 följande:
    Varför trådar man pannan?!? Du drar ju ut hårsäckarna å lämnar då porer helt öppna, att sen fylla i dessa hål med fet kräm e inte så smart. Kvätta med bra ansiktsskrubb för å få bort allt jox du lagt dit och avsluta med avsikts arten som drar ihop porerna. Avsluta med hudkräm utan olja.
    ahhh bra mobilen stavade i natt... ansiktsvatten skall de ju stå..
  • juliiii
    martinam skrev 2011-07-15 11:43:34 följande:
    ahhh bra mobilen stavade i natt... ansiktsvatten skall de ju stå..
    Ingen fara, jag förstod det :) Men då är alltså inte hydrokortison något bra då? Jag ringde till min frisör i morse och var knäckt hon sa att jag ska ta hydrokortison morgon och kväll och sen kommer de försvinna inom fyra dagar..  Ska jag skippa det då? Det viktigaste är väl att jag inte pillar? Det jag gjort som kanske är fel är att jag har tränat mycket sen hon gjorde det, och svettet har runnit och det är tydligen inte bra heller. Usch, hoppas verkligen detta försvinner snart och att jag inte får ÄRR som oOmayaOo =(
  • Insatt

Kortison är till för allergiska reaktioner och inte småplitor. Dessutom innehåller de krämerna ofta mineralolja som bara täpper till porerna.
    Om jag var du hade jag lagt honung (svensk eftersom den inte upphettas) som ansiktsmask och låtit sitta i 15 minuter. Den innehåller enzymer som är antibakteriella. När man tvättar bort det kan man samtidigt gnugga lätt och får då lite peelingeffekt. Sen följer man upp med sin vanliga ansiktscreme. Jag brukar också punktmarkera finnar med lite citronsaft så brukar de ha minskat drastiskt över natten.

• juliiii
    Insatt skrev 2011-07-15 11:54:22 följande:
    Kortison är till för allergiska reaktioner och inte småplitor. Dessutom innehåller de krämerna ofta mineralolja som bara täpper till porerna.
    Om jag var du hade jag lagt honung (svensk eftersom den inte upphettas) som ansiktsmask och låtit sitta i 15 minuter. Den innehåller enzymer som är antibakteriella. När man tvättar bort det kan man samtidigt gnugga lätt och får då lite peelingeffekt. Sen följer man upp med sin vanliga ansiktscreme. Jag brukar också punktmarkera finnar med lite citronsaft så brukar de ha minskat drastiskt över natten.
    Alltså ska jag inte ha kortison på? dom på apoteket sa också det, ah jag blir förvirrad.. ska jag smörja på honung nu då? det kan inte bli värre av det då?? jag e så rätt haha =(=
  • juliiii
    juliiii skrev 2011-07-15 11:59:12 följande:
    Alltså ska jag inte ha kortison på? dom på apoteket sa också det, ah jag blir förvirrad.. ska jag smörja på honung nu då? det kan inte bli värre av det då?? jag e så rätt haha =(=
    rädd*
  • Insatt

Nej det blir inte värre av honung. T.o.m. inom vården har de gått tillbaka till det för infekterade sår. 

Svar på tråden Finnar i hela pannan efter trådning!!! BEHÖVER AKUT HJÄLP...