• MYCHILD2007

Hur fan får jag upp dushstången igen? :S

jag har ett problem :D:D

Jag köpte ett duschdraperi till vårt bakdrum och så tog jag så klart ner dushstången dum som jag är för att kunna trä på duschdraperiet. Och nu får jag inte tillbaka det. Det är ALLDELES för stort verkar det som, så jag förstår inte HUR fasen de lyckades sätta dit det från frösta början. Hur jag än vänder och vrider på det så lyckas jag inte sätta den rak.. Det går helt enkelt inte.

Någon som varit med om samma sak?

Snälla hjälp!!!! :D

bild bifogas..
    www.ladda-upp.com/bilder/55459/hhhhh
  • Svar på tråden Hur fan får jag upp dushstången igen? :S
  • vattenpuss

Har haft samma problem och svor som en borstbindare innan jag lyckades lösa problemet, så jag förstår din frustration...

Om funktionen är densamma som på min dåvarande duschstång så ta bort ändknopparna (en eller båda) och putta stången genom sej själv. Den går alltså inte att dra isär.
    Sen stoppar du in den smalare änden i den grövre och justerar längden. Sätt på Knoppen/knopparna igen. Måtta in stången på väggen och dra ut så långt du kan.
    Klart!

Något snurrigt förklarat, men hoppas du förstår  =)

• MYCHILD2007
    vattenpuss skrev 2011-07-15 00:33:57 följande:
    Har haft samma problem och svor som en borstbindare innan jag lyckades lösa problemet, så jag förstår din frustration...

Om funktionen är densamma som på min dåvarande duschstång så ta bort ändknopparna (en eller båda) och putta stången genom sej själv. Den går alltså inte att dra isär.
    Sen stoppar du in den smalare änden i den grövre och justerar längden. Sätt på Knoppen/knopparna igen. Måtta in stången på väggen och dra ut så långt du kan.
    Klart!

Något snurrigt förklarat, men hoppas du förstår  =)
    Jag förstod precis hur du menar, problemet är bara att det inte går att dra stången genom sig själv, Det är inte en sån där stång
  • MYCHILD2007
    vattenpuss skrev 2011-07-15 00:41:04 följande:
    Hmm....
    Finns det någon fjädring någonstans på stången?
    ja det fanns en. Och nu fick jag till det. Fy fan vad jag slet, trodde jag skulle slita loss hela väggen ;D.
    men nu fick jag ta bort den ena knoppen och inte sätta tillbaka den. Det var de enda sättet :D

tack för hjälp(!)
  • vattenpuss

Ja jäklars att nått så simpelt som ett aluminiumrör kan få en så frustrerad  Flört
    Skönt att det löste sej för dej Glad

Svar på tråden Hur fan får jag upp dushstången igen? :S