• Corarina

Kan man äta 2 alvedon ngn gång ibland??

Har drabbats av en fruktansvärd huvudvärk, det är 3:e veckan jag har har värk =( Är i v.20

• Svar på tråden Kan man äta 2 alvedon ngn gång ibland??
  • smuliosen

Japps alvedon är helt ofarligt.. =) Så ta det lugnt du.. =) Kram kram

• gumsemumsan

Tänkte på en sak.. Har du kollat ditt hb-värde, dvs järnet i blodet? Lågt värde kan orsaka huvudvärk.

Ev. kan det ju också handla om vätskebrist.. Det är ju trots allt sommar!!

Kram o lycka till med graviditeten..

• LilleSkutt

Jag hade värk i ett revben ett tag och då sa läkaren att jag kunde äta maxdos Alvedon dvs 2x4 tabletter/dygn!!! Det gjorde jag inte, men kunde ha gjort!

• Saga09

Jag har haft lågt Hb och hade huvudvärk i 4dgr på eftermiddagen, men sen jag började med järntabletter har det upphört. Vet du hur ditt järnvärde ligger till, annars kanske det är läge att kolla upp?

• nilam

Man kan äta maxdos alvedon under perioder då man behöver det. Jag kände mig som en barnamörderska när jag någon gång i bland tog en alvedon, men så fick jag bihåleinflammation och var tvungen att äta 2 tabletter 4 ggr om dagen i över en vecka samtidigt med penicillin och nässpray. Jag ringde var och varannan dag för att försäkra mig om att det var ofarligt! Och det var det!

Kram

• Lillasyster

Pratade med min bm om detta för bara två dagar sedan och hon sa att alvedon och panodil är helt ofarliga.

• Arwen2

stämmer in i övriga inlägg, både panodil och alvedon är helt ofarligt och innehåller samma substans. Jag har själv mycket problem med huvudvärk annars också, inte bara när jag är gravid. Men nu har det varit värre en tid. För mig har det blivit bättre av att äta järntillskott och dricka mycket vatten.

• AA aa

Var på apoteket och frågade efter något för min ishias. Hon fick inte rekommendera någon salva eller något annat preparat, BARA värktabletter.

• mamiz

Jag som har fibromyalgi har varit så orolig över vilka läkemedel som jag kan ta!I förrgår talade jag med en läkare som sa följande.
    Narkotikarelaterade läkemedel som Citodon Distalgesic är ingen fara att ta.(låter mysko)
    Men han sa att är det vid enstaka smärttillfällen är det bättre med en sådan tablett för fostret än att modern har svår smärta.Då upplever barnet stress och det är skadligare .
    Alvedon 500 mg äter jag tillsammans med en annan tablett till kvällen för att få sova.Ingen fara sa läkaren.
    Har du riktigt ont ihuvudet får du ta 2 st sådana var 6:e timme högst 4 ggr/dygn.Det skadar inte bebben!
    Hoppas att din huvudvärk försvinner!Mamiz

Svar på tråden Kan man äta 2 alvedon ngn gång ibland??