• Anonym

IKEA betalning

Skulle vilja köpa några möbler på Ikea men finns det möjlihet att delbetala? (har inget kreditkort).

• Svar på tråden IKEA betalning
  • Anonym

Puff någon som vet?

• Anonym (???)

Det finns ju IKEA-Konto ! Man söker på Varuhuset i infomationen!

Egentligen en dyr affär men ibland har nöden ingen lag!

• Anonym (Wildrat)

Ikea har en egen kredit som gäller både när man vill handla på nätet och i butik. Dock är det höga avgifter på det. Betalar du 100kr i månaden så är det bara ca 30kr avbetalning och resten avgifter och ränta. Har du inkomst så är det nog bättre att kolla om du kan låna på banken...

Det här är det som gäller (från länken ovan): 

IKEA HANDLA Hemkredit/Hemfinans/Startkredit: För att utnyttja detta betalsätt måste det uppges vid beställningstillfället för att ditt konto ska kunna debiteras. Via detta betalsätt kan du dela upp kostnaden och betala i den takt som passar dig, kanske lite mer ena månaden, mindre nästa. Upp till 45 räntefria dagar ingår i alla köp du gör med ditt IKEA HANDLA Hemkredit kort. Kontot debiteras vid leveranstillfället. Läs mer på www.IKEA.se/HANDLA.

Du kan söka krediten i affären men enklast är nog att göra det via nätet. Sen får du hem ett kort efter ett par dagar och sen är det bara att shoppa.

• Anonym

Ok tack för svar då får jag se hur jag gör

• Anonym (har provat)
    Anonym skrev 2011-07-15 08:44:28 följande:
    Skulle vilja köpa några möbler på Ikea men finns det möjlihet att delbetala? (har inget kreditkort).
    Med IKEA HANDLA kan du dela upp betalningen på max 12 räntefria månader har jag för mig. Då tillkommer en uppläggningsavgift på ett par hundralappar och sen en aviavgift men det gör det väl oavsett om man har räntefritt eller med ränta antar jag. Hur som helst så blir det ingen jättestor merkostnad, tror jag räknade ut att vi betalade ungefär 400 mer för vår säng som kostade 6000, kändes som om man kunde stå ut med det då vi verkligen behövde en ny och inte ville lägga ut 6000 på en gång.
Svar på tråden IKEA betalning