• Kegge

Liberos nya tunna blöjor dåliga...

Finns säkert någon sånhär tråd redan men....

Liberos tunna blöjor dåliga...

Har ni oxå märkt att de nya tunna libero blöjorna läcker?
    Har en son på 4år han använde de "tjockare" blöjorna och det hände en olycka på 3år, dottern är 2 år och sen de tunnare blöjorna har det hänt 4 olyckar varav en inatt då hon var blöt på ryggen men blöjan var nästen torr...
    Varför väljer man att byta något som fungerar?
    Lyssnar de på dom som tycker dessa blöjor är snyggare och coolare och barnen ser bättre ut i de kläder de har på sig? (Läste någonstanns att någon tyckte de var snyggare därför bättre)
    Tror inte barnen klagat på blöjorna då de varit torra iallafall.
    Har aldrig haft problem med de förra blöjorna och barnen har kunnat röra sig och vad gör det om det syns att barnen har blöja är det något konstigt?
    Näää...byt tillbaka jag vill inte byta sängkläder fler nätter och tvätta sönder kläderna bara för en ny design som passar vissa bara...
    Vad tycker ni? Snygghet eller funktion?

Son 070630 & Dotter 090710!
  • Svar på tråden Liberos nya tunna blöjor dåliga...
  • Julia08

Jag tycker oxå att de är jättedåliga! Blöjan blir tung och sjunker ner när den är blöt och då rinner allt brevid! Har oxå använt de tjockare Liberoblöjorna tidigare och aldrig haft några problem med läckage. Med de nya tunnare blöjorna har jag fått byta sängkläder nästan varje morgon då både kiss och bajs läcker brevid! Fyyy ... :-S

• Julia08

Glömde: ... Min son är 15 månader och jag har provat 2 olika storlekar på de nya blöjorna, men de har funkat lika dåligt ändå

• MissCA

samma här! gillar inte nya libero blöjan!
    Gamla är mkt bättre!

• petit

jag märkte oxå att de läckte när den nya designen kom. men dottern har nu lärt sig hålla sig mer på natten, så det läcker ändå inte på natten. märkte dock att resåren inte satt så hårt, så de nya blöjorna har jag längre upp än de förra. men de åker ändå ner lite när hon kissat, de blir ett gött häng i baken när det är dags att byta...

Måste faktiskt säga att jag tyckte om den gamla designen lite bättre..

• EllaAnette

För oss har Liberos nya tunnare blöjor funkat lika bra som när de var tjockare..... inte en olycka har vi haft. Har hört många både för och emot vad gäller de nya blöjorna, verkar vara väldigt individuellt hur de funkar...

• Kegge

Jo barnen är ju byggda olika så vissa passar i Libero vissa i Pampers så det är väl samma med dessa blöjor men blir så besviken då det funkat så bra innan på 2 barn.
    Har testat många blöjor men liberos "gamla" blöjor har ju fungerat bäst vad ska man välja nu då?

• EllaAnette
    Kegge skrev 2011-07-15 11:02:30 följande:

Jo barnen är ju byggda olika så vissa passar i Libero vissa i Pampers så det är väl samma med dessa blöjor men blir så besviken då det funkat så bra innan på 2 barn.
    Har testat många blöjor men liberos "gamla" blöjor har ju fungerat bäst vad ska man välja nu då?

Både Coop och Ica har bra "egna" blöjor, kostar lite mindre än både Libero och Pampers med...de enda jag har upplevt som rent kassa är Huggies =(
  • Kegge

Har ett tips iallafall som kan fungera för att blöjorna ska sitta bättre i ryggen som iallafall funkar på vuxenblöjor.

Jobbar på ett äldreboende och gått inkontinensutbildning och där fick vi lära oss att blir det en glipa i ryggen så kan man vinkla ner det man fäster blöjorna fram lite så drar de åt i ryggen. Så "snibbarna" fram ska fästas som ett V det kanske funkar på dessa blöjor oxå men synd att man måste fixa och trixa för å få de att sitta bra.

• Julia08
    Kegge skrev 2011-07-15 11:02:30 följande:

Kommer inte de gamla helt försvinna ur sortimentet? Det hoppas jag verkligen inte. Vill återgå till dem, då de funkar bäst!
  • Ruggugglan
    Kegge skrev 2011-07-15 11:07:35 följande:

Har ett tips iallafall som kan fungera för att blöjorna ska sitta bättre i ryggen som iallafall funkar på vuxenblöjor.

Jobbar på ett äldreboende och gått inkontinensutbildning och där fick vi lära oss att blir det en glipa i ryggen så kan man vinkla ner det man fäster blöjorna fram lite så drar de åt i ryggen. Så "snibbarna" fram ska fästas som ett V det kanske funkar på dessa blöjor oxå men synd att man måste fixa och trixa för å få de att sitta bra.

TENAS inkontinesutbildning? Jag gör nämligen likadant med blöjorna här hemma som på jobbet
Svar på tråden Liberos nya tunna blöjor dåliga...