Kugga på teorin, lusten försvann hel och jag känner mig värdelös...
hur ska jag klara uppkörningen på tisdag?
hur ska jag klara uppkörningen på tisdag?
Kämpa på!!!!
Jag klarade teorin på första försöket... MEN jag kuggade på uppkörningen TVÅ gånger innan jag klarade det på tredje försöket.
Jag tappade oxå sugen, jag var så sjukt nervös innan uppkörningarna att jag nästan skulle kräkas och funderade på VARFÖR jag utsätter mig för nått som gör mig så illamående.
Men jag fixade det, och det Kommer du oxå att göra, jag lovar!!!
Som min man sa "-du ska inte köra en rymdraket... Du ska bara köra bil, så svårt är det inte!"
Lycka till!!!
För mig var det som för jguz, jag klarade teorin men kuggade på första uppkörningen. Det var den värsta dagen i mitt liv, just då. Huua! Jag gick hem och la mig under täcket hela dagen. Sedan sa jag till mig själv att skit samma! Hur många egentligen klarar både teori och uppkörning första gången? Väldigt få skulle jag tro...
Nu har ju du sett hur teoriprovet är uppbyggt och kan ta med dig den erfarenheten till nästa gång. Uppkörningen kommer du klara galant!
Min bilskolelärare sa till mig att det inte handlar om att köra perfekt (alla kan göra fel), utan att huvudsaken är hur man räddar upp situationen om den uppstår. Så skulle något bli lite tokigt, låt inte det stressa upp dig! Det är inte säkert att du kuggar bara för det. Ta bara ett djupt andetag och försök igen.
Glöm inte att andas, försök att slappna av. Tänk att det är någon du känner dig trygg med som sitter bredvid dig.
Snart kommer du få den där lappen att du är godkänd och då kommer du kunna skratta åt all nervositet, jag lovar
Min "värsta dagen i mitt liv" känns inte riktigt lika hemsk längre. Jag kan till och med skoja om vad jag sa och gjorde då det gick skogen (jag stressade upp mig något ofantligt över en småsak, sedan gick allt fel).
Kom igen nu, du kommer klara det!
Håller tummarna!
vad fina ni är!
jag är bara så besviken på mig själv. Ska ha 3dje barnet här inom 5 veckor så jag känner stress o press.
hade general repet med läraren igår och hon tror ialf att jag komer fixa uppkörningen galant!
enda jag kan skratta åt är att jag högskolestudent som snittar på vg/mvg i allt i hela mitt liv kuggar på teorin, ingen trodde det var sant när jag beätta uscha vilken hemsk dag!
Jag klarade också teorin men kuggade första uppkörningen.
De allra flesta jag vet kuggade något av det första gången, jag vet bara en enda som klarade både teoring och uppkörningen på första! Så du är verkligen inte ensam!
Men jag vet att det känns himla trist i alla fall...
Va det som var sååå lätt! Jag klarade det på en gång och skummade bara igenom böckerna... Nä f-n vad jag ljuger jag har inte ens testat.
Ge inte upp! Fortsätt tills du har klarat det! :)
Jag klarade teorin på första försöket, men uppkörningen fick jag göra tre gånger innan jag klarade den (på det tredje försöket). Fokusera på uppkörningen nu istället och så tar du tag i teorin på nytt efter det! Du kommer att klara det!
gud vad oroad jag blir nu, verkar som fler kuggar på uppkörningen än teorin. nu i efterhand slarva jag på vissa frågor som jag visste direkt jag klev ut men min hjärna har inte lyckats få in ett skit, under fina sommar dagar och två busiga barn...så jag får väll skylla mig själv. som sagt kan jag tänka mig att det är tråkigare att kugga uppkörningen...
Äsch! Jag vet andra som kuggade på teorin men inte uppkörningen. Och har din lärare gett grönt ljus så är du redo. De skulle inte skicka någon på uppkörning som de visste inte skulle klara det. Ofta är det nervositeten som ställer till det. Men tänk som sagt på "att det inte handlar om att köra perfekt (alla kan göra fel), utan att huvudsaken är hur man räddar upp situationen om den uppstår". Det hjälpte mig!
Lycka till nu, och kom ihåg att snart kommer din lill*, och det är ju faktiskt viktigare och finare än ett körkort.
Nejdå inte alla som kuggar sig, så försök och inte vara så orolig. Jag trodde inte själv att jag skulle klara varken teorin eller uppkörningen men det gick galant. Var super nervös vid uppkörningen som många andra men egentligen så handlar det bara om att man ska visa att man kan köra bil. Menar tänk som du har gjort vid övningskörningen, det är samma sak nästan. Och personen från vägverket som du åker med är inte läskig, det är deras jobb bara. Men visst finns det dom som har haft oturen och haft uppkörningar med idioter från vägverket med (el transportstyrelsen som d heter nu).
Så kör som du brukar för det låter som att du är redo och lyssna på personen som åker med dig. Nu ska jag inte skrämmas men ibland kan dom försöka fiffla med något i bilen för och se om man är med. Min försökte ställa ner kylan ordentligt, så jag fråga bara vänligt om han frös? ;D Då ställde han tillbaka den. En kompis uppkörning försökte han ställa ner sido spegeln, hahaha
Nej men lycka till det kommer gå galant
kan säga som så här, jag har alltid haft bra betyg och lätt att lära mig i största allmänhet. Men jag har svårt att prestera när jag är riktigt sjukt stressad.
1:a försöket på teoriprovet = panik, var jättestressad, första frågorna gick bra sedan kom ett vägmärke som jag inte kände till trots att jag pluggat jättemycket -då spårade allting ur, kunde inte koncentrera mig längre utan klickade vilt i svaren bara för att få komma därifrån illa kvickt -misslyckades med 1 poäng under godkänt.
2:a försöket. Visste nu hur teoriprovet gick till, kunde lugna mitt skenande hjärta en aning och försöka reda ut situationen på bästa sätt =klarade teoriprovet
1:a uppkörningen. Gick fruktansvärt dåligt, skakade så vilt i kroppen att hastigheten blev lite ojämnt eftersom foten på gaspedalen skakade så våldsamt. Back runt gathörnet gick dåligt, luften gick ur mig och jag kände hopplösheten, det gick bara inte att slutföra uppförningen på ett bra sätt. Misslyckande förstås. uppkörningen var en ren katastrof -tror även det att uppkörningsledaren var en snorkig arrogant herre gjorde min än mer nervös.
2:a försöket. gick mycket bättre, nu förstod jag bättre än vad som förväntades av mig. råkade dock köra 35km/h på en 30-sträcka =misslyckande, fick inte höra någonting mer negativt så jag antar att det var det jag föll på. uppkörningsledaren var dock en lugn trevlig herre vilket lugnade mig till viss del.
3:e försöket. Sista försöket, efter det tänkte jag ge upp eftersom jag uppenbarligen inte var skapt för att ha körkort och jag hade heller inte råd att lägga ut 1800kr till för ytterligare en uppkörning. Var väldigt väldigt darrig i benen, men lugnade ner mig allt eftersom, gjorde någon mindre miss men minns inte riktigt vad, uppkörningsledaren var lugn och trevlig, kändes väldigt kompetent av sig. Kunde verkligen inte tro mina öron när jag parkerade och han bläddrade runt i sina papper och fyllde i rutor (tog för givet att jag misslyckats eftersom han inte sa nått) men slutligen sa han att han tänkte godkänna uppkörningen. Började nästan gråta av lättnad, all den nervositet och press man levt med under hela körskoletiden var äntligen över, det gick inte att tro att just JAG numera hade körkort.
Jag klarade teorin Med 52 poäng, precis på gränsen, två gånger. Provet hann gå ut innan jag klarade uppkörningen. men körde upp 5 gånger! Två gånger i en liten stad och tre gånger i Stockholm, och tredje gången i Stockholm klarade jag det. Jag kände också att jag ville ge upp, men det är bara att fortsätta. Förr eller senare har man det. Och då har man det för livet om man inte klantar sig :) Lycka till!
håll tummarna för mig =)
kuggade den med, pga att på en full parkering med bilar jag ställde mig liteför nära en bil som tydligen nyss parkerat före mig och inte kommit ur bilen än.
:( tråkigt för dig, men det är bara att försöka igen. men jag vet att det suger! /från den som kuggade uppkörning 4 ggr. har du ngn ny tid inbokad? vad du än gör, ge inte upp!:)
Det är jättevanligt att kugga så oroa dig inte.
Det är bara att kämpa på.