• princess edition

läckande blöjor

har problem med att blöjorna läcker ut lillans bajs jämnt och ständigt. både pampers och libero och undrar om nån har tips på blöjor med bättre uppsugningsförmåga? eller nåt tips på hur detta kan undvikas? det är inte det att vi väntar för länge för ofta kan detta hända när vi precis bytt blöja och hon då bajsar. bajsar väldigt mycket åt gången och idag när jag bytte låg det en stor pöl i blöjan som inte sugits upp. hon är 2mån och vi använder nu nr 2. hon väger inte 5kg än, vilket man "ska" för att ha nr 3 och vi drar åt blöjorna hårt (ändarna möts på mitten). läcker ut både vid bensluten och vid ryggen och tycker att vi provat massa olika sätt att ha blöjorna, utan att det hjälper. vore jättetacksam för alla tips! är så tråkigt med 3 nedbajsade ombyten per dag samt allt annat som bajsas ner när det går igenom kläderna.

• Svar på tråden läckande blöjor
  • Lena

läcker det vid benen låter det som ni använder en för stor blöjstorlek.

• princess edition

men den mindre storleken satt åt jättehårt runt benen. hon fick djupa röda märken efter resåren. hon väger ca 4,8kg nu

• Eleonor01

Efter ni satt på liberon fäller ni ut den lilla kanten som sitter inne i blöjan? Kanske en dum fråga....

• Blazie

samma med resåren på pampers, den måste vara så att det blir en flik som sticker ut runt benen, även innre resåren kan behöva rättas till
    vilka pampers har ni testat? dom gula är bättre på min prins, dom lila läcker (orange finns kanske bara som 3 och uppåt, men det är nattblöjor med bättre uppsugningsförmåga)  

• princess edition

jodå, vi fäller ut kanten. inneresåren däremot är ju lite svår att komma åt när väl blöjan är på ordentligt, så det är ju inte säkert att den har suttit som den ska alltid. ska den vara inåtvänd eller utåtvänd? har inte tänkt på att kolla om det finns olika varianter av blöjorna. ska göra det nästa gång. har köpt ett paket libero 3or nu som vi ska testa. de kommer lite högre upp på magen och ryggen på henne, men tycker inte de verkar bredare än 2orna. så håller tummarna att det ska funka. men känns som att de blev lite större i benen, så kanske läcker det mer pga det. aja, vi får se... i alla fall var de ju tjockare så de borde ju suga bättre.

• Eleonor01

Kanten är inte alls svår att hitta i liberon iaf. Vi har 2 an. När du satt på den lyft rumpan å stick in fingret så känner du den. Den ska ligga utåt. Tror faktiskt att dr e ni som sätter på den fel. Mina läcker aldrig. Fråga på BVC om de kan hjälpa er annars

• Tokstolla

Vår son har också det problemet men det är oftast om han kissar samtidigt/över bajset och han är 20 mån.
    Prova huggies eller annat märke? 

Angående innekanten så ser jag alltid till att fälla ut den när jag lägger upp blöjan och på så vis får jag även tag på den när blöjan är på.  

• princess edition

nu har vi börjat med 3or och de funkar lite bättre iaf. slipper att det läcker flera ggr varje dag åtminstone. tror helt klart att det var uppsugningen på de förra som inte räckte. nu ska vi vara noga med innerkanten också, så kanske det blir ännu bättre. tack för alla svar!

Svar på tråden läckande blöjor