• madeindenmark

Munkpeppar

Hej!

Jag undrar om någon har erfarenhet av Munkpeppar (Vitex agnus castus) för att behandla PCO och svårighet att bli gravid?
  • Svar på tråden Munkpeppar
  • MoaL

Jag har hört att bla homeopater använder sig av munkpeppar. Jag är feg och vågar nog inte riktigt prova det. Jag har en mild form av Pco. Har du några barn?

• madeindenmark

Nej, jag har svårt att bli gravid och greppar efter halmstrån... Jag har även hört att bidrottningsgele ska vara bra för fertiliteten. Jag har också en mild form av PCO.

• MoaL

Får man fråga hur gammal du är? Jag är ganska sparsam med naturläkemedel, en kollega på mitt jobb åt rosenrot och fick en 45 dagars menscykel? :-/ Har du genomgått behandlingar?

• M8F

Jag har ätit Munkpeppar. Min mens var bara 3-5dgr istället för typ 14 dgr lång. Fick huvudvärk första två veckorna, sen inga problem!

• madeindenmark

Jag blir 36 i år. Jag tar Gonal-f för att stimulera äggen innan insemination och pregnyl för att ägget ska släppa. Det är den behandling jag genomgår nu. Jag läste i en dansk bok om PCO och där rekommenderade de munkpeppar. Har någon av er provat bidrottningsgele?

• om drömmen slår in

Hej!
    Jag äter precis den sorten du visar på bilden. Har ätit i två veckor bara, och märker ingen skillnad alls. Har inte helt konstaterad pco, men läkaren sade att det såg ut som att det var det... Har försökt bli gravid i 1,5år ungefär.

Har ingen mens eller äl alls, så hoppas att detta ska hjälpa :)

• madeindenmark

Nu har jag ätit det i snart en månad, det är svårt att veta om det fungerar. Jag ska fortsätta med inseminationer och blir jag gravid nästa gång så kanske jag ger Munkepepparn äran....

• om drömmen slår in
    madeindenmark skrev 2011-08-14 20:59:52 följande:
    Nu har jag ätit det i snart en månad, det är svårt att veta om det fungerar. Jag ska fortsätta med inseminationer och blir jag gravid nästa gång så kanske jag ger Munkepepparn äran....
    Okej, hoppas hoppas att det går vägen denna gång!
  • Selaine

... och hur gick det? Blev det en baby?

• Mama C

Hej! 
    Jag har ätit bidrottningsgelé o jag mådde kanon av dom! Blev dock inte gravid, men vi vet ju inte riktigt än hur sambons simmare funkar än o jag har oregelbunden mens, så det är inte lätt att träffa rätt dag (speciellt med tanke på att vi jobbar motsatta skift och ses ca 1 timme om dan på jobbet)...
    Har nu köpt mig munkpeppar som jag ska testa, tog några stycken innan förra mensen och jag blev iaf snällare, är värsta pms-bitchen i vanliga fall.  

Svar på tråden Munkpeppar