New mum skrev 2011-07-15 18:03:53 följande:
Budgeten är ingen fara. Bara det blir gott och lätt. KAn tyvärr inte grilla då vi bor i lgh med balkong :( annars var det en mycket bra ide.
Ok. Då skulle jag föreslå pilgrimsmusslor till förrätt. Stek dem lite lätt i smör och olivolja, pressa över en vitlöksklyfta, salta och peppra och lägg upp på en salladsbädd (gärna ruccola och lite "roligare" salladssorter), riv över lite parmesan. Servera genast. Vill man ha det lite matigare kan man servera lite smörstekta brödkrutonger till.
Till huvudrätt kycklingfilé. Bryn en filé per person, salta och peppra. Lägg åt sidan i en ugnsfast form, de behöver inte bli genomstekta. Fräs upp halverade cocktailtomater, finhackad vitlök, schalottenlök och en kruka finhackad basilika i olivolja. Det ska bara "smälta ihop" lite, sådär att tomaterna öppnar sig. Lägg röran på kycklingen, skiva antingen mozarella eller fårost i tunna skivor och lägg ovanpå. Avsluta med lite riven parmesan och ställ i ugnen tills osten fått färg. Kontrollskär kycklingen så att den är genomstekt. Servera med färsk tagliatelle och ev någon kall yougurtsås eller liknande.
Efterrätt, tja. jag är usel på såna, men nu är det sommar så jag khade nog helt enkelt kört på färska bär av olika slag, jordgubbar, hallon, blåbär, björnbär och till det en riktigt god vanlijglass.