• Ökänd

Var kan man växla in småmynt?

Frågan lyder: Kan man någonstans i Stockholm GRATIS växla in sina småpengar? Förr fanns det ju växlingsmaskiner "överallt". Jag vill ha svar från dig som vet. Inte massa teorier tack.

Burn hajfajvmöppar burn.
  • Svar på tråden Var kan man växla in småmynt?
  • Sapato

I mataffären i Gamla Stans tunnelbana. Vad heter den?! Munkbrohallen kanske det är?!!!
    SEB förutsatt att du har den banken.

• Ökänd
    Sapato skrev 2011-07-15 21:04:05 följande:
    I mataffären i Gamla Stans tunnelbana. Vad heter den?! Munkbrohallen kanske det är?!!!
    SEB förutsatt att du har den banken.

Har inte SEB. Mataffär är kanske en ide, men det är ganska mycket pengar det rör sig om så det blir nog lite tidsödande.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Sapato

Du häller bara ner dom i deras automat utanför kassan. Går in med kvittot och får kontanter. Tar alla valörer samtidigt.
    Smidigt som tusan

• jassikan

Gå och handla på Coop kanske. Många av deras butiker, exvis i Västberga, har myntmaskiner i kassan där man bara släpper ner mynt så sorteras de. Man behöver inte stå och stoppa i ett mynt i taget.
    Men har ingen koll på hur mycket de klarar.

• jaghopparhögt

Hur mycket är det? Häller man ner ett större antal mynt i en myntautomat så tar det en stund och risken att den blir full så de får avbryta och tömma är ganska stor.
    Jag hade gjort det antingen väldigt tidigt på morgonen, 5 minuter efter att de har öppnat, eller precis innan de stänger. Välj en tom kassa och fråga först om det är okej. Och rör det sig om så mycket som 500kr i enkronor så portionera ut det på flera tillfällen.

• Ökänd
    Sapato skrev 2011-07-15 21:35:17 följande:
    Du häller bara ner dom i deras automat utanför kassan. Går in med kvittot och får kontanter. Tar alla valörer samtidigt.
    Smidigt som tusan

Så de har alltså en växelmaskin avsedd för ändamålet?  Då åker jag nog in dit.
    jaghopparhögt skrev 2011-07-15 22:32:22 följande:
    Hur mycket är det? Häller man ner ett större antal mynt i en myntautomat så tar det en stund och risken att den blir full så de får avbryta och tömma är ganska stor.
    Jag hade gjort det antingen väldigt tidigt på morgonen, 5 minuter efter att de har öppnat, eller precis innan de stänger. Välj en tom kassa och fråga först om det är okej. Och rör det sig om så mycket som 500kr i enkronor så portionera ut det på flera tillfällen.

Att ställa mig i en kassa och pilla ner pengar är inte aktuellt. Det är mer än 500 kronor.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Sapato

Ja, precis. Den står själv utanför kassan så där kan du stå och pilla ett tag.
    Om du har en bit kan du ringa och kolla så den inte är trasig eller borttagen(var några månader sen jag var förbi nu) för kan tänka mig att pengarna väger en del. Jag hade ca 400:- och det vägde kan jag lova.

• Ökänd
    Sapato skrev 2011-07-15 22:47:57 följande:
    Ja, precis. Den står själv utanför kassan så där kan du stå och pilla ett tag.
    Om du har en bit kan du ringa och kolla så den inte är trasig eller borttagen(var några månader sen jag var förbi nu) för kan tänka mig att pengarna väger en del. Jag hade ca 400:- och det vägde kan jag lova.

Jag får nog ringa och kolla då. Tack för tipset!
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Tecken

Kan du inte be om myntrör? Och så stoppa in pengarna på bankkontot? Eller kostar myntrör pengar?

• Tecken

Du frågar om gratistips - kostar inte mynt-maskiner pengar?

• Ökänd
    Tecken skrev 2011-07-16 14:52:27 följande:

Kan du inte be om myntrör? Och så stoppa in pengarna på bankkontot? Eller kostar myntrör pengar?

Myntrör kostar pengar om jag inte har helt fel.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Tecken
    Ökänd skrev 2011-07-16 18:58:40 följande:
    Myntrör kostar pengar om jag inte har helt fel.
    Aha, fick för mig att de var gratis - men jag är inte så insatt
  • Slats
    Tecken skrev 2011-07-16 18:59:21 följande:
    Aha, fick för mig att de var gratis - men jag är inte så insatt
    de är gratis på Nordea iaf, fick släpa 1.2k i rör till banken för ett par dagar sedan.
  • Ökänd
    Slats skrev 2011-07-16 19:01:44 följande:
    de är gratis på Nordea iaf, fick släpa 1.2k i rör till banken för ett par dagar sedan.

Var det gratis att växla in också? Har fått för mig att de tar 2:50 per rör. Kanske blir rör då, men vilket jävla pyssel...
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • Linda5

Jag går bara in på banken och dom slår det i en maskin som räknar sen får jag pengarna i handen eller på kontot och dom tar ingen avgift.
    DanskeBank

• Ökänd
    Linda5 skrev 2011-07-19 19:49:11 följande:
    Jag går bara in på banken och dom slår det i en maskin som räknar sen får jag pengarna i handen eller på kontot och dom tar ingen avgift.
    DanskeBank

Jag har nordea.
    Burn hajfajvmöppar burn.
Svar på tråden Var kan man växla in småmynt?