Var kan man växla in småmynt?
Frågan lyder: Kan man någonstans i Stockholm GRATIS växla in sina småpengar? Förr fanns det ju växlingsmaskiner "överallt". Jag vill ha svar från dig som vet. Inte massa teorier tack.
Frågan lyder: Kan man någonstans i Stockholm GRATIS växla in sina småpengar? Förr fanns det ju växlingsmaskiner "överallt". Jag vill ha svar från dig som vet. Inte massa teorier tack.
I mataffären i Gamla Stans tunnelbana. Vad heter den?! Munkbrohallen kanske det är?!!!
SEB förutsatt att du har den banken.
Du häller bara ner dom i deras automat utanför kassan. Går in med kvittot och får kontanter. Tar alla valörer samtidigt.
Smidigt som tusan
Gå och handla på Coop kanske. Många av deras butiker, exvis i Västberga, har myntmaskiner i kassan där man bara släpper ner mynt så sorteras de. Man behöver inte stå och stoppa i ett mynt i taget.
Men har ingen koll på hur mycket de klarar.
Hur mycket är det? Häller man ner ett större antal mynt i en myntautomat så tar det en stund och risken att den blir full så de får avbryta och tömma är ganska stor.
Jag hade gjort det antingen väldigt tidigt på morgonen, 5 minuter efter att de har öppnat, eller precis innan de stänger. Välj en tom kassa och fråga först om det är okej. Och rör det sig om så mycket som 500kr i enkronor så portionera ut det på flera tillfällen.
Ja, precis. Den står själv utanför kassan så där kan du stå och pilla ett tag.
Om du har en bit kan du ringa och kolla så den inte är trasig eller borttagen(var några månader sen jag var förbi nu) för kan tänka mig att pengarna väger en del. Jag hade ca 400:- och det vägde kan jag lova.
Kan du inte be om myntrör? Och så stoppa in pengarna på bankkontot? Eller kostar myntrör pengar?
Du frågar om gratistips - kostar inte mynt-maskiner pengar?
Kan du inte be om myntrör? Och så stoppa in pengarna på bankkontot? Eller kostar myntrör pengar?
Jag går bara in på banken och dom slår det i en maskin som räknar sen får jag pengarna i handen eller på kontot och dom tar ingen avgift.
DanskeBank