• Anonym

Huvudvärk, värre när jag lägger mig ner.

Hej. Jag har lidit av huvudvärk, migrän i några år.
    Men de senaste veckorna har jag drabbats av någon annan slags värk.
    Den hpller i sig varje sekund av hela dygnet och blir värre när jag ligger ner. Det blir inte akut värre, men efter ca fem till tio minuter så blir det värre om jag ligger ner.

Jag mår som bäst på kvällen, när jag vart uppe en hel dag. Så fort jag lägger mig för att vila blir värken värre.

Jag har vart hos läkaren, som sa att det låter precis som migrän. Men min migrän, är ensidig med aura. Men detta är HELA huvudet. Som ett enormt tryck och blir värre när jag lägger mig ner.

Vad fanken kan detta vara, eller hur kan jag må bättre? Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Huvudvärk, värre när jag lägger mig ner.
  • Lady Gaga

Jag tycker att du ska gå till en annan läkare och be om en second opinion.

• Anonym (nästan stroke)

Jag har haft migränliknande symptom och så en dag hade jag 5 dagars ihållande huvudvärk som bara var annorlunda. Jag hade en jättepropp vid hjärnan... kunde gått riktigt illa! 
    Åk in till akuten så att en neurolog kan utföra tester på dig.  

• Anonym
    Lady Gaga skrev 2011-07-15 23:34:57 följande:
    Jag tycker att du ska gå till en annan läkare och be om en second opinion.
    Jag har vart hos 2. Fast samma vecka. Fick antibiotika för jag hade nån baktriell infektion men det har jag inte, tror jag inte. Inget i mitt blodprov som antydde det. Jag är inte ett dugg bättre av antibiotiken eller nässprayen. Inte snorig eller febrig. Därimot hör jag kanske LITE sämre. Men det kan vara slump med.
  • Anonym
    Anonym (nästan stroke) skrev 2011-07-15 23:37:07 följande:
    Jag har haft migränliknande symptom och så en dag hade jag 5 dagars ihållande huvudvärk som bara var annorlunda. Jag hade en jättepropp vid hjärnan... kunde gått riktigt illa! 
    Åk in till akuten så att en neurolog kan utföra tester på dig.  
    Jag får nog åka i helgen om jag inte blir bättre. Jag mår bättre nu för jag satte mig upp. Men lägger jag mig ner så kommer värken:(
  • Anonym (HurGickDet?)

Hur gick det?

Svar på tråden Huvudvärk, värre när jag lägger mig ner.