• Sol09

Gravid i vecka 43!

Gick in i vecka 43 i dag, inte många som får uppleva det. Läste att endast 2-5 % av alla graviditeter går in i vecka 43.  Lillebror i magen mår bra och jag mår bra, men det finns inga tecken på att förlossningen kommer att starta :(. Jag har tid för igångsättning på måndag morgon, men hoppas så klart att förlossningen kommer att sätta igång spontant under helgen... Fast just nu tyder inget på att den kommer att göra det :(. Nu är jag såå leds på att vänta! Dottern födde jag på BF + 12, så jag har gått över tidigare.

Fler som passera det magiska datumet, kanske till och med in i vecka 43? Jag känner mig lite ensam... De flesta jag känner har fått sina små före beräknat och det känns så orättvist!

Kitty -09, Lillebror - snart!
  • Svar på tråden Gravid i vecka 43!
  • Flickmamma

Mitt fjärde barn fick jag i vecka 44 eller 45. Vet inte hur man räknar riktigt, han var räknad till den 3/3 men jag blev igångsatt den 18/3 så jag gick över 15 dagar. Mycket segt men det är värt all väntan ! Lycka till!!

• Flickmamma
    Flickmamma skrev 2011-07-16 00:07:57 följande:
    Mitt fjärde barn fick jag i vecka 44 eller 45. Vet inte hur man räknar riktigt, han var räknad till den 3/3 men jag blev igångsatt den 18/3 så jag gick över 15 dagar. Mycket segt men det är värt all väntan ! Lycka till!!
    Nu är jag trött, jag menar att jag fick i vecka 42 eller 43 såklart!
  • klumpfh

Förra sommarn gick jag in i v 43, fy farao. Fickhinnsvepning så det kom igång. Min dotter blev överburen 1 dag hade säkerligen gått längre om jag inte tjatat till mig det på överburenhetskontrollen. Hejjar på dig!!!

• Piingu

BF+13 dagar här. Sååååå drygt att vänta nästan 2 veckor. Och stackars dig får vänta en vecka till!! Måste vara super jobbigt.

• adrift

Bf + 10 , tungt å trist å nyfiken ! Va säker på han aldrig skulle komma , men de gjorde han;) nu blir de planerat snitt tio dagar före å de tackar vi för! Lycka till' :)

• ElinaNikki

Gick över 17 dagar med mitt första barn. Är i vecka 34 nu och hoppas hoppas slippa samma sak. Grät varje dag..

• Sugen på sladdis

Jag fick min son på bf +16, 3 dagar före planerad igångsättning. Så jobbigt. Stor hade han hunnit bli också

• Piingu

Å det eviga tjatet. Har det hänt något, känner du något? Är det dags snart..... Grät varje dag jag med.

• Sol09

Det är skönt att höra att det finns fler... Han kommer nog inte före igångsättningen, jag har inte ens några förvärkar... Då kommer han på BF + 18 då. Men det känns mycket bättre nu när jag vet att han kommer på måndag. De har försökt göra hinnesvepning två gånger men det har inte gått. Jag fick inte igångsättning under helgen eftersom de sa att det var för omoget och för stor risk för att det skulle avslutas med snitt... Det har blivit några tårar här med, man hinner ju fundera och oroa sig en hel del... Men nu är det bara i morgon söndag kvar och sedan åker vi in måndag morgon.

Kitty -09, Lillebror - snart!
Svar på tråden Gravid i vecka 43!