• Jess86

Bara jag som hade en fullkomligt jättehemsk första förlossning?

Jag är jätterädd för att föda barn igen efter min första förlossning. Har aldrig varit så förberedd för något i hela mitt liv, var så avslappnad och allt men det tog 45 timmar från att värkarna kom i 5-minuters intervaller och jag kämpade på tills BM tog mitt vatten vid 6 cm och då vart det fullkomligt vidrigt! Hann ha epidural i en timma för sen var det dags att krysta, öppnade mig de sista 4 cm på en timma. Jag är verkligen livrädd för att föda barn igen :( Någon som har en solskenshistoria om sin andra förslossning annars blir det nog fan inga fler barn, så hemskt var det!   

• Svar på tråden Bara jag som hade en fullkomligt jättehemsk första förlossning?
  • brünnhilde

jag kan återkomma om ett par tre veckor.

Min första förlossning var riktigt tuff, och jag förstår inte riktigt hur jag har kunnat ge mig in i det igen, men här sitter jag i v 38.. och våndas.

• Jess86
    brünnhilde skrev 2011-07-16 00:04:12 följande:

Min första förlossning var riktigt tuff, och jag förstår inte riktigt hur jag har kunnat ge mig in i det igen, men här sitter jag i v 38.. och våndas.
    Huvva, hoppas du åker in och hostar ut ungen ;) Kram!!!!
  • brünnhilde
    Jess86 skrev 2011-07-16 00:06:04 följande:
    Huvva, hoppas du åker in och hostar ut ungen ;) Kram!!!!
    tack! jag behöver all pepp jag kan få....
    Men allvarligt, jag vill inte sno din tråd, jag återkommer med hur det var så du får svar på din fråga...
  • Jenilia

Jag hade en hemsk första förlossning utan någon slags smärtlindring (var utomlands och det fanns inte ens lustgas) och även om det "bara" tog 20 timmar från 5 min värkarna, så trodde jag att jag skulle dö för jag hade KONSTANT värk i ryggen. Som två jävla njurstenar på samma gång. Det var en mardröm.

Men nu till det positiva; min andra förlossning var underbar jämfört med den första. Tog knappt 4 timmar från 5 min värkarna (hade dessutom väldigt långt emellan varje värk och väldigt intensiva och långa värkar som det hände mycket under). Lustgasen var min bästa vän och jag mådde bara dåligt den sista timmen då jag var tvungen att skiljas från lustgasen :).

Jag hoppas att du vågar satsa på ett till barn - ingen förlossning är den andra lik!

• Jess86
    brünnhilde skrev 2011-07-16 00:07:30 följande:
    tack! jag behöver all pepp jag kan få....
    Men allvarligt, jag vill inte sno din tråd, jag återkommer med hur det var så du får svar på din fråga...
    Äh, det känns ju lite mer relevant hur din förlossning går! Jag väntar ju inte ens tvåan än :) Vart bor du och vart planerar ni att föda? Vi bor i Nynäshamn och födde sonen på SÖS, är inte särskilt nöjda med vården på förlossningen men BB Södra var toppen!
  • Jess86
    Jenilia skrev 2011-07-16 00:11:54 följande:
    Jag hade en hemsk första förlossning utan någon slags smärtlindring (var utomlands och det fanns inte ens lustgas) och även om det "bara" tog 20 timmar från 5 min värkarna, så trodde jag att jag skulle dö för jag hade KONSTANT värk i ryggen. Som två jävla njurstenar på samma gång. Det var en mardröm.

Men nu till det positiva; min andra förlossning var underbar jämfört med den första. Tog knappt 4 timmar från 5 min värkarna (hade dessutom väldigt långt emellan varje värk och väldigt intensiva och långa värkar som det hände mycket under). Lustgasen var min bästa vän och jag mådde bara dåligt den sista timmen då jag var tvungen att skiljas från lustgasen :).

Jag hoppas att du vågar satsa på ett till barn - ingen förlossning är den andra lik!
    Skönt att höra! 
  • brünnhilde

vi bor i skåne.
    min första förlossning gick vattnet på fredag morgon, därefter extrema pinvärkar, lika starka som förlossningvärkar tills jag blev igångsatt söndag lunch.... själva förlossningen tog bara 5 timmar, men jag födde utan smärtlindring och trodde seriöst att jag skulle dö.  just när mitt barn kommit ut fick jag en komplikation som beskrivs som smärtsammare än en förlossning, nedsövd och opererad i 5 timmar.... så det är den referensen jag har.....

• Lyktan
    brünnhilde skrev 2011-07-16 00:04:12 följande:

Samma här, återkommer när den lilla tittat ut.. om 12 dagar hoppas jag
  • brünnhilde
    PrettyinPink skrev 2011-07-16 00:48:32 följande:
    Kejsarsnitt kejsarsnitt kejsarsnitt! Glad Kan bara rekommendera det!
    kejsarsnitt är typ det enda jag är räddare för än en vaginal förlossning. och eda.
Svar på tråden Bara jag som hade en fullkomligt jättehemsk första förlossning?