• hatte

Noter/ackord och text på fina låtar!

Hjälp!!

Behöver hjälp med detta till dopet på annandagen! Mitt kusinbarn ska sjunga. Vi ska ha "Välkommen till jorden" (den har jag hittat till) och hade tänkt "Du är aldrig ensam" med Mauro Scocco men det verkar vara helt omöjligt att hitta noter/ackord till den så nu får vi ta någon annan låt... Så nu behöver jag hjälp!!

Gillar "Det vackraste" och så finns det ju massa mer fina på "Kärlekssånger till ett barn"! Men det e ju så klurigt att hitta noter eller ackord. Text är mkt lättare, de flesta finns på lyrics.com.

Snälla! Skicka gärna noter/ackord och eller text till mig på alla fina låtar ni har!! Kan vara kul o ha, även om vi inte använder dom på dopet!

Skulle bli sååå tacksam!

Kram på er alla otrloligt snälla o hjälpsamma människor här på FL!

• Svar på tråden Noter/ackord och text på fina låtar!
  • mimm

Jag har också försökt hitta noter på nätet men utan resultat. Man kan ju alltid ta den omoderna vägen och gå till biblioteket. Där finns massor med noter, har funnits på vårt bibliotek förut i alla fall.

• MessyTessy

På mina barns dop har vi haft "Sång till friheten" (Afzelius), Lyckans minut" (?), "Here comes the sun"(The Beatles) och "En stund på jorden" (Wreswijk)
    En kompis sjöng dem och det var inga problem att hitta vare sig noter eller ackord till dem, tyvärr har jag dem inte men de finns på nätet och i musikaffärer.
    Musikanterna i kyrkan har väldigt många noter också, de har ju spelat på miljarder dop och bröllop. Lycka till!

Svar på tråden Noter/ackord och text på fina låtar!