• Anonym (Crush)

Jag är gift, och har en förälskelse i en annan....

Hej

Jag vet inte vad jag ska göra. Kan inte gå till någon och be om råd. Jag har hamnat i en galen situation då jag har blivit totalt förälskad i en annan man. Mina känslor är helt besvarade, det är jag säker på. Vår jargong går inte ta miste på. Vi har aldrig gjort något på riktigt men båda tänker, fantiserar och vill. Vi vill så gärna. Men ingen av oss är villiga att såra de vi älskar på riktigt. Det skulle vi aldrig göra. Så vi går och tänker istället, och fantiserar lite mera.

Vi ses varje dag. Går inte undvika då vi jobbar tillsammans. Petar på varandra lite diskret när vi får chansen. Pratar hela tiden, skrattar och skämtar. Spänningen mellan oss går att skära i med kniv. Den är så otroligt intensiv och passionerad.

Jag vill inte ha det så här längre. Jag vill inte tänka på denna man som är så förbannat underbar. Jag tycker jag otrogen i min hjärna, trots att jag inte gjort något fysiskt med denna man.

Ja, jag hade blivit sårad om min man berättade att han fantiserade så intensivt om en annan kvinna, därför känner jag att detta måste ta slut......

HUR GÖR MAN? Hur kommer man över en töntig förälskelse och hur ska jag göra med mannen jag träffar varje dag på jobbet....

• Svar på tråden Jag är gift, och har en förälskelse i en annan....
  • Anonym (Mee)

Byt jobb?
    Byt avd?

Sätt ett gummiband runt handleden o smäll i den varje gång du tänker på honom, folk kommer kanske tro att du är knäpp men vad gör det i sammanhänget!

Lycka till!

• Anonym (Crush)
    Anonym (Mee) skrev 2011-07-16 11:08:46 följande:
    Byt jobb?
    Byt avd?

Sätt ett gummiband runt handleden o smäll i den varje gång du tänker på honom, folk kommer kanske tro att du är knäpp men vad gör det i sammanhänget!

Lycka till!
    Haha ja, det skulle vara något. Jag har frågat om annan avdelning. Men neeeej det gick inte. Och byta jobb finns inte på kartan då jag älskar mitt jobb för övrigt... Mår skit nu när jag kommit till den insikt att jag faktiskt är kär i en annan... Gråter
  • Anonym (Mee)

Be honom byta jobb, avd? Skrattande Haha, men kanske undvika honom i den mån det går?

Ta dig ett riktigt tankeställare ifall du vill fortsätta vara gift? Familjerådgivning?

Hur ser/behandlar din man dig? Kanske är det så att du är "kär i kärleken"?!

• Anonym (Crush)

Jo det är bäst att undvika. Hoppas han hajjar vinken bara.

Jag vill absolut vara gift, jag älskar min man högt och han behandlar mig med en stor respekt och kärlek. Vi har det bra i förhållandet. Så det är inte något där som gör att jag söker på annat håll...

Jag ser inte kärlek och en förälskelse på samma sätt. Tycker inte det är samma sak, så det är nog som du säger. Jag är kär i kärleken, eller förälskelsen. Ja du kanske fattar Drömmer Man blir lätt lite förvirrad när man plötsligt får fjärilar i magen av en annan man. Inte varje dag det händer längre. Fjärilar alltså.

Och själva spänningen är det jag tycker om mest. Fast jag inte borde tycka om den. Det är så härligt spänt mellan oss och man vet att båda vill men ändå så får man inte och VI KOMMER INTE. Men ändå känns det härligt. Fast en härlighet som måste få ett slut!

Förstår du något av mitt snurriga inlägg? Drömmer

• Anonym (Crush)

Någon som varit i samma situation? Hur löste du det?

• Anonym

Hur vet du att han fantiserar om dig och vill vara med dig på riktigt om ni inte har pratat om det? Han kanske bara ser dig som flirt?

• Anonym

Undvik honom,prata inte med honom, fantisera inte om honom. Mata inte elden.

• Anonym (Crush)
    Anonym skrev 2011-07-16 11:44:22 följande:
    Hur vet du att han fantiserar om dig och vill vara med dig på riktigt om ni inte har pratat om det? Han kanske bara ser dig som flirt?
    Vi har pratat om det. Men inte handlat efter det.
  • Anonym (Crush)
    Anonym skrev 2011-07-16 11:47:50 följande:
    Undvik honom,prata inte med honom, fantisera inte om honom. Mata inte elden.
    Precis så jag känner också. Ska verkligen göra mitt bästa att undvika människan. Är trött på att få sådana här tankar, det är ju helt stört...
  • Anonym (samma sits)
    Anonym (Crush) skrev 2011-07-16 11:28:41 följande:
    Någon som varit i samma situation? Hur löste du det?
    Jag är i den sitsen just nu... Är förälskad i min kompis samtidigt som jag lever med mitt barns pappa.. Vi har däremot gått så långt som till att ha sex.. Och vi planerar in att träffas igen! Vi bor inte på samma ort så det blir inte så mkt träffar, men då jag och min sambo inte har mkt till sexliv(då han inte vill) så får jag det från min vän istället!!  Och det är skönt...
Svar på tråden Jag är gift, och har en förälskelse i en annan....